Lucian Baltaru, CEO al companiei de curierat Sameday, a anunțat un nou serviciu de livrare fără interacțiunea dintre curieri și clienți pentru a limita posibilitatea infectării cu noul coronavirus.

Baltaru a menționat că noul serviciu va putea fi selectat de către clienți automat începând de luni. Practic, în momentul în care clienții vor primi SMS-ul de dimineață cu livrarea, vor primi și un PIN pentru a alege livrarea fără interacțiunea cu angajații Sameday. Cum va funcționa?

Practic, curierul va suna clientul în momentul livrării, iar când ajunge la ușă, atunci clientul va putea să îi spună PIN-ul de pe SMS. Odată confirmat acest PIN de către curier, pachetul se lasă la ușă și clientul poate să-l preia, odată ce curierul a plecat. De asemenea, confirmarea prin PIN se poate face și printr-un link primit prin SMS de către client.

PIN-ul ia astfel locul semnăturii de primire care confirma curierului că această comandă a fost livrată. Sameday a ales această variantă tocmai pentru că altfel exista riscul de fraude, pentru că nu putea fi confirmată primirea pachetului. De asemenea, Baltaru a menționat și faptul că au luat măsuri interne pentru a putea igieniza depozitele, pachetele și pentru a securiza cât mai mult procesul.

„Codul PIN ține loc de semnătură de primire, codul PIN e știut doar de destinatar și se transmite telefonic sau fizic, doar dacă curierul stă la 2-3 metri de ușa destinatarului”, a mai spus Baltaru.

Plata cu cardul crește

Într-un mod normal, plățile cu cardul au crescut în ultima perioadă, pentru că oamenii încearcă să limiteze interacțiunea cu cash-ul care poate transmite noul coronavirus.

„Am stat de vorba cu partenerii noștri și am încurajat plata cu cardul direct în site-ul comerciantului”, a declarat Baltaru în cadrul unei conferințe de presă online.

Plata cu ramburs cash a scăzut de la 80% cât era nivelul înainte de pandemia de coronavirus la doar 50% la nivel național. Practic, jumătate din comenzi sunt plătite cu cardul. De exemplu, în București rata de plată cash este și mai mică. 40% din comenzi sunt cu plata cash.

La nivel de date de piață, Baltaru spune că există o creștere a comenzilor B2C de aproximativ 5-10% pentru că se consumă mai mult online. În același timp timpul de livrare a scăzut cu 30-40% datorită scăderii traficului. De asemenea, a crescu rata de livrare din prima, adică oamenii sunt acasă și curierii nu trebuie să vină de mai multe ori. În plus, a crescut rata de livrare sâmbătă pentru că săptămâna s-a schimbat și a devenit

La finalul anului financiar Sameday, care se încheie la finalul lunii martie, cifra de afaceri va fi de 40 de milioane de euro.

Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.