M-am întâlnit cu Adrian după ce lansase aplicația de Android. Acum câteva zile a lansat și aplicația de iOS. E un pariu complicat. Tellarz e o platformă pentru scriitori amatori. Pe o piață unde există Wattpad, Medium, dar și toate plartformele renumite de blogging, pariul lui Adrian e unul foarte complicat, mai ales că nu are neapărat experiență în această zonă. Nu mică mi-a fost mirarea când am auzit cum și-a făcut debutul în lumea aplicațiilor.

Creatorul “Fără Număr”

Prima aplicație pe care a făcut-o Adrian Birisiu s-a numit...”Fără număr”. La vremea aceea, acum trei ani, scriam în ziarul Adevărul că e aplicația care a depășit WhatsApp și Facebook în topurile de download-uri. “A prins foarte bine la publicul românesc. Aplicația are astăzi 5 milioane de download-uri și financiar am reușit să produc 15.000 de euro din reclame, pe care i-am investit în Tellarz”, spune Birisiu.

“Fără Număr”, aplicație care a fost copiată mai târziu și de alții, dar pe care Adrian a extins-o și în Bulgaria și în țările arabe, era destul de simplă. Genial de simplă. Cu un slide pe ecran aruncai cu bani și aplicația îți cânta o manea. Scopul era să arunci obsesiv de mult cu bani, să-ți înmulțești bancnotele și să ajungi în topuri. Așa a făcut Adrian primii bani din IT, deși nu are o expeirență foarte mare pe zona aceasta.

“Background-ul meu e de management hotelier. Dar și de construcții în zona de imobiliare și închirieri spații comerciale. Dar mi-am dat seama pe parcurs că mi-a plăcut IT-ul și am zis să încerc. Am început cu puțină programare, cu puțin design și am reușit să strâng lumea la un loc pentru a dezvolta produse originale pentru România”, spune Birisiu.

De la manele la site-uri de povești

Tellarz e un site și o aplicație unde scriitorii necunoscuți sau bloggerii care nu reușesc să-și crească engagement-ul pot scrie pentru comunitate. Postările sunt preaprobate, se primesc sfaturi de scriitură și e o platformă de publishing interesantă.

“Sunt atâția bloggeri care nu se pot face cunoscuți, așa că am vrut să le oferim o rampă de lansare pentru ideile lor, pentru povești și articole. E o platformă gratuită, dar autorii pot primi sponsorizări pentru poveștile lor”, spune Birisiu.

A primit și 5.000 de euro, un soi de investiție pentru dezvoltarea și marketing-ul platformei, iar acum lucrează pentru a pune la punct proiectul ca să aibă ce arăta mai departe spre posibili investitori. Dacă vrei, intri pe Tellarz, faci un cont și începi să scrii. Primești sfaturi, cei din comunitate îți spun dacă le place sau nu. Dacă textele nu sunt așa cum trebuie sau nu respectă termenii și condițiile Tellarz, sunt mutate în “Drafts” automat.

Lansare internațională

În ianuarie, Adrian vrea să lanseze cu ajutorul unor prieteni din Statele Unite varianta în engleză. Are competiție serioasă acolo, pentru că Medium a luat zeci de milioane de dolari investiție și încă se chinuie să ajungă la profitabiliatate. Șansele sunt mici, dar Adrian are speranțe.

“Vom avea inclusiv un program de plagiat care-ți controlează în tot internetul și-ți va spune dacă povestea ta a mai fost pe internet”, spune Adrian.

“Vrem să fim o platformă pentru blogging, dar și pentru vlogging și short videos. Dar vom lansa lucrurile pe parcurs. Site-ul va fi structurat în mai multe limbi și o vom lua treptat”, spune Adrian. Momentan a ajuns la câteva sute de utilizatori pe site care folosesc aplicația zilnic.

Ca monetizare, strategia e complicată. Unele povești vor costa și utilizatori pot dona o sumă stabilită de către scriitori. Tellarz își va reține un comision.