Buget

Chiar dacă aveți câțiva clienți importanți, nimeni nu poate garanta că aceștia nu vor pleca la un moment dat, din diverse motive. Iar atunci când afacerea voastră se bazează doar pe parteneriatele cu aceștia, este posibil să fiți nevoiți să puneți lacătul atunci când ei pleacă. Prin urmare, este esențial să aduceți clienți noi, oricât de sigură ai părea prezența unuia actual.

Costurile unui startup pentru lucruri precum echipamente, birou și salarii, reprezintă o provocare neașteptată pentru afacerile noi. O greșeală majoră este că antreprenorii nu fac o estimare reală pentru cât au nevoie să investească în business până să iasă pe profit. Faceți un plan de afaceri elaborat, pentru a include costuri care, altfel, trec neobservate.

O stagnare neașteptată a economiei sau o anumită scădere a vânzărilor sezoniere vă pot micșora sau chiar lăsa fără salariu ca proprietari de afacere. Cea mai bună modalitate de a vă apăra afacerea în fața unor astfel de situații poate fi un fond de urgențe, care să vă acopere cheltuielile personale pentru o perioadă de la 6 până la 12 luni.

Nevoi

O companie de succes va pune mereu pe primul loc nevoile și dorințele clienților. Asta înseamnă să fiți la curent cu cele mai recente tehnologii și cu modul în care se raportează la diferite aspecte generațiile actuale și cele care vor deveni consumatorii de mâine. O campanie de vânzări care funcționează azi ar putea să nu mai aibă niciun impact mâine. Ceea ce v-r putea ajuta este o prezență active pe rețelele sociale și o persoană care să o monitorizeze.

Unii antreprenori sunt surprinși de prețul pe care trebuie să-l plătească familiile lor pentru ca ei să poată conduce afaceri. Iar aici vorbim despre timp limitat, stres, oboseală și poate chiar buget redus. Adoptarea unui echilibru între viața profesională și timpul petrecut cu cei de dincolo va face ca ambele aspecte ale vieții voastre să fie mai puternice.

Dacă nu sunteți la curent cu ultimele reglementări intrate în vigoare, acestea vă pot bloca afacerea sau vă pot costa o avere. Iar aici intră în discuție atât legislația locală, națională, cât și internațională. Au mai rămas 2 săptămâni până intră în vigoare Regulamentul European privind protecția datelor personale (GDPR), iar cei care nu se vor conforma riscă să plătească amenzi de până la 20 de milioane de euro. În cazul care preferați să vă ocupați de alte aspecte ale afacerii, puteți cere ajutorul unui consultant care să se ocupe de problemele juridice.

Înscrie-te la cursurile intensive de GDPR organizate pe 9, 14 sau 22 mai. În 8 ore înveți să fii în ordine!

Predicție

Să preziceți un ciclu de afaceri și când veți fi plătiți de către clienți este extrem de complicat, cred speciliaștii în domeniu. Cu toate acestea, este important să știți cât durează până primiți banii de la client după ce i-ați cheltuit, dacă vreți să mențineți un cash flow sănătos”, spune Mike Windle, specialist în planificarea pensiilor, pe Small Business Trends. Linia de credit și creditul la termen sunt doar două dintre opțiunile disponibile.

Dacă nu sunt prudenți, taxele pot aduce probleme și stres antreprenorilor cu afaceri mici. Atunci când sunt singurii proprietari ai afacerii, ei sunt responsabili de buna desfășurarea a întregii activităi, inclusive de achitarea taxelor și impozitelor. Cel mai bine este să plătiți suma integrală în intervalul de timp prevăzut, pentru a evita problemele.

Deschiderea unei afaceri ar putea fi, pentru mulți, singura șansă de a avea situația financiară pe care și-o doresc, dar este important să porniți cu așteptări reale în ceea ce privește timpul, banii și munca pe care trebuie să le investiți înainte de a avea succes. Asta înseamnă că antreprenorii trebuie să-și seteze obiective realiste cu privire la timpul necesar până a la profit, ținând seama de echilibrul între viața profesională și personal și factorii de finanțare.

Atunci când decideți să porniți un business trebuie să fiți conștienți de faptul că veți renunța la stabilitatea financiară al unui salariu. Acceptarea riscului înseamnă că sunteți pregătiți să vedeți în cont cifre și numere mai mici uneori, flux de cash în zigzag, dar și să fiți capabili de a găsi modurile în care puteți face față cu brio incertitudinii.