Anunțul privind Facebook Watch a fost făcut pe blogul oficial al companiei și, cu toate că Facebook descrie Watch drept o platformă pentru ”show”-uri, încercând să se poziționeze în același timp ca un competitor pentru Netflix, conținutul va fi făcut de amatori sau de videobloggeri, nu de studiouri specializate în filme și seriale.

”Prezentăm Watch, o nouă platformă pentru show-uri pe Facebook. Watch va fi disponibilă pe mobil, desktop și laptop, dar și în aplicațiile pentru TV. Show-urile sunt compuse din episoade - live sau înregistrate - și au o temă comună sau o poveste. Pentru a rămâne mereu la curent cu show-urile pe care le urmărești, Watch va avea un Watchlist (o listă de redare), pentru ca tu să nu ratezi cele mai recente episoade”, se arată pe blog.

Conținutul va fi organizat în funcție de reacțiile pe care clipurile le vor produce. Mai exact, secțiunea ”Most Talked About” va conține clipurile care stârnesc cele mai multe conversații. În ”What's Making People Laugh” va fi conținut la care s-a reacționat mult cu ”HaHa”. Evident, va exista și o rubrică numită ”What Friends Are Watching”, care te va ajuta să descoperi canale urmărite de prietenii tăi.

Vor exista și grupuri speciale pentru fiecare show, unde fanii vor putea interacționa între ei, având și posibilitatea de a lăsa comentarii la clipuri.

Creatorii de conținut vor putea face bani de pe seama Facebook Watch. Facebook a și finanțat o serie de creatori de conținut, pentru a-și populariza platforma.

Pentru început, platforma Watch va fi disponibilă unui grup limitat de persoane din SUA, dar va ajunge treptat la toți utilizatorii.