Probleme? Doar atunci când nu merge rețeaua de acceptare (foarte rar), cade internetul sau când unii comercianți nu acceptă plata cu cardul. Atunci e mai complicat, trebuie să ne scotocim prin buzunare, mai ales dacă am cumpărat deja ceva, nu am întrebat dacă putem plăti cu cardul și nu avem nici bani cash la noi. Iar un bancomat e la vreo 500 de metri distanță. Și dacă mai și plouă…

Ei bine, pentru a evita asemenea situații și pentru a încuraja plățile digitale, băncile au lansat tot felul de soluții, adaptate tuturor afacerilor. Mai mult, și guvernul a adoptat legislație prin care să crească adopția, astfel că de la 1 ianuarie, legea 370/2022 obligă toți operatorii economici, indiferent de domeniul de activitate, care au avut încasări mai mari de 50.000 lei în cursul anului precedent, să accepte plata cu mijloace electronice.

O soluție simplă, eficientă și utilă pentru comercianții care nu își doresc POS-uri fixe este acceptarea cu POS mobil, instalat direct pe un telefon deținut de respectivul comerciant.

ING Bank a lansat în urmă cu 1 an o astfel de soluție, o inovație digitală, aplicația ING SoftPOS, așa cum Future Banking scria aici.

Un comerciant are nevoie să deschidă relația cu banca sau dacă este deja client, să aibă un dispozitiv cu sistem de operare Android, să își instaleze aplicația și, gata, respectivul comerciant este disponibil pentru plățile digitale.

Citește materialul integral pe Future Banking.