În România, UNIQA a început implementarea măsurilor de limitare a riscurilor de infectare cu noul coronavirus încă din luna februarie, în baza unui plan de acțiune recomandat la nivelul grupului internațional, care vizează toate unitățile teritoriale ale companiei. Pentru a-și proteja clienții și angajații, din 16 martie, activitatea de la nivelul sediului central al UNIQA Asigurări și UNIQA Asigurări de viață se desfășoară în regim de lucru de acasă.

E important în această perioadă să nu uităm de lucrurile esențiale. De exemplu, pentru asigurările de mașină trebuie să fii mereu pregătit și în perioada aceasta când orașele nu mai sunt la fel de aglomerate, nu sunt multe mașini pe străzi, există riscuri câteodată mai mari, din cauza neatenției cauzate de străzile goale. Așa că trebuie să fii pregătit și să eviți drumuri periculoase care să necesite interacțiune fizică.

Soluții digitale cu asistentul ANA

Pentru UNIQA, migrarea celei mai mari părți a interacțiunii cu clienții a avut loc pe un cadru deja existent, dezvoltat de companie în mod constant, care este acum mai bine valorificat.

Soluțiile digitale implementate anterior cu scopul de a îmbunătăți experiența clienților se dovedesc acum extrem de utile, când tuturor ni se cere să evităm pe cât posibil contactul direct.

Una dintre aceste soluții este asistentul digital ANA. Lansat la mijlocul anului trecut, asistentul digital îi ajută acum mai mult ca oricând pe clienții UNIQA să notifice online daunele CASCO și de locuință, fără a-i pune pe drumuri sau a-i expune unor interacțiuni directe, ce pot amplifica riscurile de infectare.

În plus, soluția digitală oferă simplitate și rapiditate, scurtând durata de raportare a unei daune la doar câteva minute. Fiind capabil să analizeze și să notifice orice tip de daună, indiferent de complexitatea acesteia, sistemul poate propune clientului o ofertă de despăgubire, dacă avaria raportată este una minoră. În cazul daunelor cu grad de complexitate ridicat, clienții sunt direcționați către o echipă de specialiști pentru continuarea dosarului de despăgubire.

Disponibilitate 24/7

Un alt atu al asistentului digital este disponibilitatea - clientul poate comunica raportul de daune 24/7 din orice locație și de pe orice dispozitiv, interacțiunea fiind optimizată inclusiv pentru dispozitivele mobile.

Având în vedere contextul global actual, folosirea asistentului digital ANA este soluția optimă care respectă distanța socială, creând un context de rezolvare și despăgubire a daunelor mai sigur pentru clienți.

Asistentul ANA face parte, de altfel, dintr-un amplu proiect de digitalizare, care a presupus și implementarea unei platforme integrate de management al daunelor, prin care specialiștii de daune pot administra dosarele rapid și eficient.

În cazul daunelor anunțate prin Contact Center UNIQA sau notificate online pe site-ul http://www.uniqa.ro, clienții vor fi contactați telefonic de către reprezentanții UNIQA pentru a transmite prin email documentele și fotografiile necesare finalizării procesului de constatare. Contact Center UNIQA are program non-stop și este disponibil pentru a prelua solicitările clienților, la numărul 0374 400 400.

Asigurările de viață, recepționate prin email

În ceea ce privește activitatea de notificare a daunelor pentru asigurările de viață, solicitările vor fi recepționate în continuare la adresa de e-mail daune-viata@uniqa.ro, urmând ca întreaga comunicare să se desfășoare tot pe email, inclusiv cu asigurați, contractori sau beneficiari.

Procesul de emitere de polițe este susținut de o platformă online de vânzări, iar legătura cu agentul UNIQA rămâne constantă, via telefon și email pentru transmiterea ofertelor. Polițele sunt emise în format electronic și transmise clienților prin email.

În ceea ce privește plata primelor pentru polițele de asigurare, clienții au la dispoziție mai multe canale digitale prin care pot rezolva acest lucru la distanță, rapid și eficient: plata online direct în cadrul paginii UNIQA, la adresa www.uniqa.ro/plata-polite-asigurare și prin transfer bancar online, utilizând aplicațiile de Internet Banking sau Mobile Banking.

Totodată, clienții au la dispoziție adresa info@uniqa.ro pentru direcționarea în format electronic / scanat a corespondenței privind dosarele de daună, transmisă, în mod uzual, în format tipărit.

UNIQA Asigurări și UNIQA Asigurări de viață vor continua să aducă valoare în viața clienților prin dezvoltarea de produse și servicii relevante, care adresează nevoi de asigurare specifice, eficientizarea proceselor și optimizarea costurilor prin digitalizare, precum și investiția în calitatea echipei de profesioniști.