Fondatorii Blue Lagoon Clean relatează pas cu pas cum s-a desfășurat activitatea din prima lună de criză și epidemie coronavirus, ce decizii au luat și care este situația acum.

Compania românească Blue Lagoon Clean ce asigură servicii ecologice profesionale de curățare și dezinfectare a hainelor și covoarelor în București și județul Ilfov, a realizat o radiografie detaliată pe zile în ceea ce privește impactul pe care l-au avut criza și epidemia de coronavirus asupra companiei și modul în care s-a desfășurat activitatea echipei.

Cristina Tarasevici și Vlad Elias, fondatorii companiei Blue Lagoon Clean, prezintă pas cu pas măsurile pe care le-au aplicat pentru a gestiona cât mai bine situația de criză prin care trece compania, încercările de susținere a business-ului și de păstrare a celor 40 de angajați în această perioadă dificilă.

Fondatorii Blue Lagoon Clean au luat această decizie din dorința de a oferi un suport informațional și/sau inspirațional pentru alte companii românești din diferite arii de activitate, care de asemenea se luptă să supraviețuiască în contextul din prezent.

02.03.2020: Au fost luate primele măsuri generale, legate de detergenții folosiți și de sistemul de dozaj. Primul aspect a fost legat de pompele de dozaj al detergentului și substanțelor de dezinfectare, astfel încât să se asigure că acesta se face automat, eliminând astfel orice posibilitate de eroare umana. Un alt aspect important a fost decizia de a folosi detergent cu aviz biocid din partea Ministerului Sănătății.

06.03.2020: S-au montat alarmele care avertizează atunci când bidoanele cu detergenți sunt goale, astfel încât să se asigure că nu exista riscul să rămâ fară detergenți în procesul de curățare.

09.03.2020: Stabilirea procedurilor de lucru cu tot personalul privind fluxul de lucru intern, desfășurat în incinta centrului de procesare, dar și extern în raport cu clienții de la punctele de lucru și cei care beneficiază de serviciul de colectare și livrare gratuita.

11.03.2020: Promovarea pe canalele media ale companiei recomandărilor autorităților cu privire la regulile de prevenire ale infecției cu Coronavirus, dar și cu ce poate să ajute o curățătorie profesionala.

13.03.2020: Începerea căutărilor pentru materiale de protecție pentru angajați, în condițiile în care furnizorii noștri obinuiti nu le mai aveau pe stoc (măști, mănuși, material dezinfectant).

15.03.2020: Contorizarea pierderilor companiei

16.03.2020: Căutarea de soluții pentru obținerea Certificatelor de Forță Majora, nu existau la acel moment Certificatele de Situație de Urgenta. Decizia de a păstra punctele de lucru din centrele comerciale deschise, cu reducerea programului de lucru cu 30%.

17.03.2020: Actualizarea site-ului companiei cu informații relevante pentru clienți

18.03.2020: Aprovizionarea companiei cu suficiente materiale dezinfectante și de protecție, pentru o perioada de 2 luni

19.03.2020: Situația financiara a comaniei se deteriorează și încep negocierile cu băncile partenere pentru amânarea la plata a expunerilor existente. La acest moment compania nu avea datorii restante către angajați, bănci sau Bugetul de Stat

20.03.2020: Stabilirea priorităților la plată în interiorul companiei. Plata salariilor prioritară. Informare despre cum se obține Certificatul de Situație de Urgenta. Informare despre cum se poate accesa o linie de finanțare prin IMM Invest.

21.03.2020: Conform prevederilor Ordonanței Militare nr. 2 din 21.03.2020 privind măsurile de prevenire a răspândirii COVID-19, articolul 2, punctul 1: se suspendă temporar activitățile de comercializare cu amănuntul, a produselor și serviciilor, în centrele comerciale în care-și desfășoară activitatea mai mulți operatori economici, cu excepția vânzării produselor alimentare, veterinare sau farmaceutice și a serviciilor de curățătorie.

22.03.2020: Managementul companiei, împreună cu toți angajații, decid continuarea furnizării serviciilor de curățătorie către clienți. Este anunțată intern măsură de a nu disponibiliza niciun angajat

23.03.2020: Obținerea înghețării chiriei într-unul din centrele comerciale în care ne desfășuram activitatea. Demararea discuțiilor cu furnizorii pentru amânări la plata facturilor. Compania înregistrează pierderi de 35.000 EUR

24.03.2020: Instalarea la punctele de lucru din centrele comerciale de bariere fizice intre personal și clienți și montarea delimitatoarelor vizuale de păstrare a distantei

25.03.2020: Continuarea discuțiilor cu partenerii finanțatori cu privire la amânările de plata. Modificarea programului de lucru în cadrul sediului central

26.03.2020: Primul și cel mai mare finanțator al companiei propune setul de masuri cu privire la amânarea plații, în cazul principalului credit. Măsură este acceptata și implementată imediat. Ceilalți parteneri finanțatori nu au o soluție.

26.03.2020: Lanasarea serviciului adiacent, prin care la plasarea unei comenzi de curățare haine sau covoare, clienții au posibilitatea să plaseze o comandă prin care le facem cumpărăturile din rețeaua Metro.

Din punct de vedere al situației actuale - 07.04.2020, lucrurile stau în felul următor la Blue Lagoon Clean:

1. Niciun angajat disponibilizat

2. Salariile plătite la timp

3. Toate punctele de lucru sunt deschise și la dispoziția clienților

4. Pe lângă serviciul de colectare și livrare gratuita, adăigarea unui serviciu concomitent, care să vina în întâmpinarea oamenilor, acela de le face cumpărăturile

5. Compania are rezerve, pentru angajați, de materiale de protecție (măști, mănuși, dezinfectant, viziere ) pentru următoarele 2 luni

6. Agrearea cu principalul partener finanțator amânarea principalului la credite cu excepția dobânzii, pe o perioada de 6 luni

7. Așteptarea unui răspuns de la ceilalți finanțatori

8. Întocmirea documentației pentru obținerea certificatului de stare de urgență

9. Demararea discuțiilor cu furnizorii pentru amânări la plata, discuțiile sunt încă în curs pentru găsirea unei soluții

10. Pierderi înregistrate până acum: 276.000 RON