Amber este un studio dezvoltator de jocuri video cu sediul în București și birouri în întreaga lume, cu o cifră de afaceri record de 45,4 milioane dolari în 2022, o creștere cu peste 52% în comparație cu anul precedent.

În Amber lucrează 1.200 de specialiști în birourile din București, Botoșani, Guadalajara, Montreal, Kyiv, Varșovia, San Francisco și Los Angeles.

Amber a publicat un ghid prin care analizează importanța comunității în industria de gaming, la ce ajută, cum o poți construi și cum te ajută digital marketing și social media în acest traseu.

Ne-am uitat pe raportul Amber și vă lăsăm mai jos câteva dintre ideile principale din acest ghid. Ghidul integral îl găsiți aici.

Construirea unei comunități loiale în jurul jocurilor contribuie la mai multe aspecte legate de lansarea și succesul produsului.

Acestea ar fi:

  • vizibilitate prin word of mouth marketing, promovarea conținutului prin user generated content din partea celor care sunt cu adevărat impresionați de acel joc și susținerea unor competiții de esports în jurul acelui joc;
  • feedback atât pe feature-uri și conținut, bug-uri, dar și suport la nivel de comunitate, unde jucătorii se ajută ei între ei, reducând povara pe care o are centrul de suport al jocului;
  • retenție - o comunitate a unui joc contribuie la longevitatea interesului generat de jocul respectiv, dar și de turneele și competițiile desfășurate în jurul acelui joc, dar și durata de viață a produsului, ceea ce se traduce prin încasări mai mari și mai stabile pentru dezvoltatorii jocului;
  • încasări - o comunitate contribuie și la monetizarea unui joc, că vorbim de abonamente, extra feature-uri și produsele tip merch dezvoltate în jurul jocului. De asemenea, o comunitate contribuie și la loialitatea de brand, ceea ce ajută un studio de dezvoltare.

Cum ajungi să ai o comunitate de gaming?

Făcând un reality check între credințe și realitate, spune Amber.

De exemplu, din ghidul studioului reiese că cele mai multe companii de gaming, mai exact 75%, cred că oferă clienților experiențe personalizate bune, pe când 50% dintre consumatori nu sunt de acord cu această teorie.

95% dintre companiile B2C cred că clienții lor au încredere în abilitatea lor de a le apăra datele, pe când realitatea e că doar 65% dintre clienți cred asta.

Iar niște date cu adevărat amuzante ne arată că 36% dintre consumatori ar prefera să se radă în cap decât să sune la customer support, pe când companiile nu cred că acest lucru e posibil.

Pentru a ajunge să construiești o comunitate, experiența utilizatorilor este primul loc în care producătorii se pot uita.

Locul în care jucătorii descoperă jocuri noi este în continuare prin mobile game advertising, de unde aproximativ jumătate dintre consumatori se folosesc de această sursă pentru a descoperi noutăți. După ad-uri, următoarele 2 surse sunt explorarea în app store (39,4%) și recomandări directe (34,8%).

Mai mult, comunitatea este unul dintre principalele motive pentru care jucătorii continuă un joc (54,51%), pe lângă dorința de a avansa (56,8%), înclinarea de a nu renunța la progresul lor (50,3%).

Cum se dezvoltă comunitățile de gaming?

Comunitățile se construiesc o dată în joc și prin interacțiunea din joc, dar și în activitățile de după ecran.

  • in game: alianțe unde jucătorii colaborează în quest-uri și activități sociale

Aici intră: organizațiile de jucători, comunicarea de la jucător la jucător, economii de joc unde jucătorii fac schimburi de bunuri și servicii, competiția între jucători care încurajează interacțiunile sociale, dar și rivalitățile, o lume deschisă spre socializare în joc și evenimente în joc, de la turnee la competiții sau adunări.

  • out of game: pe forumuri, social media și evenimente

Aici intră: pre-launch engagement, player to dev communication, unde dezvoltatorii discută transparent cu jucătorii despre roadmap și de ce schimbări e nevoie, player advocacy unde jucătorii bine calificați devin ambasadori și responsabili pentru jucătorii care îi vor urma, social media communication și player generated content.

Cum contribuie digital marketing la crearea comunităților?

Digital marketing este esențial pentru construirea comunităților, în faze precum înțelegerea audienței, setarea unor KPI etapizați, de la prototipare la lansare, crearea unui mix de platforme pentru audiențele potrivite, arătarea unui demo chiar și în cele mai incipiente faze, actualizarea în pas cu platformele.

Pentru analiza platformelor potrivite și pașii de marketing recomandați de Amber, vă lăsăm să parcurgeți ghidul lor de community buliding.