Justin Kan a fondat Atrium după ce a vândut Twitch. Acesta era un startup care voia să ofere servicii juridice pentru startup-uri și să înlocuiască firmele de avocatură tradiționale. Atrium era un hibrid între un software juridic și o firmă de avocatură. Atrium avea un software prin care fondatoriii de startup-uri puteau să aibă acces la contracte de tot felul, să managerieze singuri o parte din aceste aspecte, dar avea și avocați care puteau să ofere consultanță. De asemenea, Atrium funcționa pe bază de abonament, încercând să ofere un model mai vertical pe piața de asistență juridică.

Cu toate că au primit 75,5 milioane de dolari investiție de la investitori cunoscuți din Silicon Valley, în martie 2020 Atrium a fost închis pentru că nu a reușit să descopere modelul de business prin care să poată să facă lucrurile mai bine decât o firmă de avocatură tradițională.

Compania fusese fondată în 2017 și a primit investiții de la Andreessen Horowitz, General Catalyst sau Y Combinator. Înainte de a se închide, startup-ul și-a concediat avocații și juriștii din companie și a încercat să dezvolte doar un software juridic.

Justin Kan a participat la o sesiune de Ask Me Anything pe Reddit pe care o poți descoperi aici, pentru a vorbi mai mult despre experiențele sale antreprenoriale. De asemenea, a listat pe contul său de Twitter mai multe sfaturi pentru antreprenori după experiența sa.

Iată care sunt sfaturile antreprenorului care a închis un business ce primise investiție de 75 de milioane de dolari.

  • Creează situații de piață reale și încearcă să eviți piețele false. Dacă un om nu are nevoie cu adevărat de produsul tău, atunci e o piață falsă.
  • Abilitatea de a înțelege și construi strategia, dar și a o comunica e rară și ai nevoie de experiență.
  • Un CEO nu poate delega munca din tranșee de la început.
  • Cu cât angajezi mai mulți oameni, cu atât mai greu va fi să primești feedback și să întorci corabia. Efectul de „Hainele cele noi ale împăratului” e adevărat.
  • Nu construi companii de servicii. E mai multă muncă să manageriezi oamenii, iar rezultatul nu e acolo la finalul zilei.
  • Începe de la distanță. San Francisco e o poveste terminată pentru startup-uri. Costul chiriilor îți oferă un chin operațional. Mulți oameni talentați aleg joburile pentru că au capacitatea de a fi flexibili. Remote e o variantă mai bună în acest moment. Am scris asta înainte de Covid, dar acum e cu atât mai adevărat.
  • Începe cu misiunea. E foarte greu să construiești misiunea startup-ului după fondare. Trebuie să începi cu un motiv clar de a exista și să angajezi oameni care cred în acea misiune.
  • Nu poți trece peste faza de Research și Development a unei companii. Dacă încerci să sari peste asta vei rata partea în care ești forțat să creezi ceva diferențiator. Greu să rezolvi asta cu bani.
  • Lucrează doar la lucruri pentru care ai motivație intrinsecă. Dacă nu, vei pierde motivația pe drum când situația e mai grea sau când obiectivele tale se schimbă.
  • Dacă adaugi mai mulți bani fără să ai product market fit nu funcționează decât foarte rar.
  • Trebuia să schimbăm mai rapid modelul de business. Nu am făcut destule schimbări ale modelului de business într-un timp scurt.
  • Întreabă-te pentru cine construiești produsul mai specific și să iterezi pornind de la acest feedback nișat.
  • Construiește într-un mediu în care timpul de iterație a unui produs e foarte rapid.

Foto - TechCrunch