Fă-ți timp pentru angajați
Mai presus de toate, leadership-ul este un job despre oameni. Atunci când un angajat are nevoie să vorbească cu tine, indiferent de motiv, asigură-te că îți faci timp pentru asta. Lasă munca deoparte, pune telefonul jos și concentrează-te pe omul care stă în fața ta. Dacă vrei să ai angajați loiali și motivați, trebuie să te asiguri că investești timp în ei și să le arăți că îți pasă de nevoile lor, nu doar de veniturile companiei.
Recunoaște meritele
Tot la capitolul loialitate se încadrează și nevoile angajaților de a le fi recunoscute meritele de către șefii lor. Din păcate, puțini manageri fac gesturi prin recunosc și recompensează angajații pentru o muncă bine făcută. Și înainte să spui că nu îți permiți să răsplătești angajații cu beneficii extrasalariare, află că sunt multe alte lucruri de oferit care costă puțin sau chiar sunt gratuite și ușor de implementat. Despre acestea puteți citi într-un alt articol de pe start-up.ro, în care vă spuneam cum arată jobul ideal pentru generația millennials.
Gândește-te la soluții durabile
Oricât de complicată este problema, există întotdeauna o soluție rapidă, iar liderii sunt cei mai fericiți atunci când le găsesc. Dar, în avântul de a repara lucrurile rapid și de a trece mai departe, adesea uităm de soluțiile durabile, care să fie eficiente și pe termen lung. Deși orice victorie este satisfăcătoare, trebuie să te asiguri că ai rezolvat și cauza problemei, nu doar tratezi simptomele.
Nu lua lucrurile prea în serios
Fără îndoială, să conduci o companie este o chestie serioasă. Produsele și serviciile trebuie vândute și livrate, iar banii trebuie să aibă un flux sănătos. Deși acestea sunt responsabilități extrem de importante, liderii de succes pot face din organizațiile lor un loc de muncă distractiv. În loc să ai angajați care invocă orice motive medicale pentru a-și lua liber, pentru a ajunge la muncă târziu sau a pleca mai devreme, companiile funcționează mai bine atunci când există o forță de muncă mai loială și mai energică.
Așa cum spuneam la început, dacă vrei să faci lucrurile într-un mod cât mai distractiv, poți începe cu o tabără de antreprenoriat, unde ai ocazia să faci networking și să te distrezi, în timp ce înveți de la traineri de top despre cum să fii un manager mai bun. Asigură-ți acum un loc în tabăra de antreprenoriat Startup Your Life.