În timp ce site-uri precum Bloomberg, Investopedia sau The Guardian anunță venirea iminentă a unei noi crize financiare între 2020-2022, competitivitatea pe piață este în continuă creștere - globalizarea, accesul la o ofertă mult mai amplă și comerțul online fiind doar câteva dintre motive.

În cazul unei noi crize financiare, primul lucru care va putea fi vizibil atât pe piața internațională, cât și pe piața locală va fi o reducere a cheltuielilor din partea consumatorilor, dar și a afacerilor. Luând aceste lucruri în considerare, în acest context, start-up-urile sunt cele mai predispuse la pericole - nu numai din cauza lipsei unei baze mari de consumatori din care să își permită a pierde un număr, dar și din cauza unei instabilități economice ce ar fi stârnită și lipsa resurselor materiale pentru a trece de perioadele cu un cashflow redus - sau chiar negativ.

Venind în ajutorul afacerilor atât de tipul B2B, cât și B2C, mai jos sunt 4 sfaturi pe care le poți implementa cu ușurință pentru a crește eficiența eforturilor tale de promovare într-un context economic dificil, pentru a menține un aflux de clienți și a te apăra de efectele negative ale unei noi crize financiare:

Crește rezonanța și credibilitatea brand-ului tău

Prin acest aspect, nu ne referim doar la numărul de followers de pe platformele sociale (deși este un lucru important), ci și la credibilitatea ta din mediul digital.

Pentru acest lucru, adăugarea studiilor de caz, testimonialelor venind de la clienți fericiți ți elementul de “social proof” - spre exemplu logo-uri ale partenerilor renumiți - sunt lucruri importante pentru facilitarea unei percepții bune din partea publicului.

Creează o comunitate în jurul afacerii tale

Fie ca ești în spațiul B2B sau B2C, comunitatea și „ambasadorii” brand-ului tău sunt unele dintre cele mai importante elemente pentru succes. Chiar și într-o lume în care aproape totul este digitalizat, iar promovarea poate fi personalizată până la cele mai mici detalii, nimic nu se compara cu recomandarea unui prieten sau om văzut ca fiind de încredere pentru produsele sau serviciile unei companii.

Într-un context economic în care consumatorii ar fi mult mai rezervați în alocarea resurselor financiare, brand-urile care vor supraviețui vor fi acelea care vor reuși să înfrângă această barieră și să fie propulsate de comunitatea de clienți fericiți din jurul lor.

Social Media Marketing este o soluție optimă și disponibilă la un cost relativ scăzut pentru a facilita propagarea comunității, răspândirea mesajelor și interacțiunea brand - consumatori la o scară largă - Facebook, Instagram sau Linkedin fiind cele mai populare platforme pentru acest lucru.

Alcătuiește un sistem de marketing orientat spre generarea de noi clienți

Creșterea bazei de clienți este una dintre prioritățile de bază pentru orice start-up. Cu toate că de multe ori eforturile din partea echipei de vânzări prin networking sau Cold Calling pot produce efecte rapide, în cazul în care există bugete de tranzacții mai mici pe piață, va deveni din ce în ce mai greu ca aceștia să convingă noi clienți de ce investiția în serviciile sau produsele companiei este cea mai buna soluție.

Într-un context B2B, Marketing-ul poate veni în ajutor prin promovarea de conținut tip “Thought Leadership Content” - oferind valoare către consumatorii ideali în schimbul datelor de contact ale acestora.

Mai departe, folosind mijloace avansate de targeting pe canale sociale, pot fi promovate multiple mesaje adiționale la aceeași audiență care deja a interacționat cu brand-ul, astfel încât punctele de contact să se înmulțească, în timp ce potențialul consumator parcurge călătoria cu brand-ul. PPC / Google marketing poate fi folosit mai apoi pentru a poziționa brand-ul pe prima poziție în rezultatele căutarilor, în momentul în care acești consumatori vor căuta numele companiei, fiind pregătiți să cumpere serviciul sau produsul.

Într-un alt scenariu, o dată ce datele sunt capturate prin aceste tehnici de Inbound Marketing, echipa de vânzări poate iniția dialogul pentru a identifica modul în care serviciile companiei ar putea oferi valoare consumatorilor.

Elementele de Awareness și Engagement ale promovării pot fi integrate într-un sistem Inbound Marketing optimizat, astfel ca bugetele de promovare să livreze oportunități noi de business, în același timp în care măresc popularitatea brand-ului tău în nișa relevantă.

Folosește automatizarea, inteligența artificială și Machine Learning pentru integrarea sistemelor de Marketing și Vânzări

Deși un concept încă destul de puțin pus în practică în România, aplicarea AI și Machine Learning pentru accelerarea, automatizarea și optimizarea activităților de Marketing și Vânzări online este una din cele mai bune soluții pentru a crește eficacitatea proceselor interne.

Deși poate suna greu de digerat în primă fază, există multiple soluții de tip Software-as-a-Service care, folosind Cloud Data și algoritmi de analiză a datelor interne aparținând firmei tale, pot lua decizii și pot acționa automat secvențe de pași meniți a conduce noi potențiali clienți în procesul de cumpărare.

În aplicarea tehnologiei pentru eficientizarea proceselor interne, este foarte importantă existența unui sistem Customer Relationship Management bine pus la punct, pe baza căruia aceste tehnologii de analiză și automatizare Marketing și Vânzări să fie programate.

Deși discuția despre construirea unui sistem inteligent de marketing și creșterea loialității față de brand poate fi dusă mult mai departe, acestea sunt 4 oportunități - și mijloace - care explorate mai departe pot asigura o poziție mult mai puternică și sustenabilă pentru start-up-ul tău în contextul unei situații economice dificile.

Mult succes, și dacă ai dori mai multe detalii despre cele mai potrivite soluții Inbound Marketing, Growth Hacking și automatizare pentru afacerea ta, nu ezita să ne scrii la adresa hello@marketiu.ro.