Ceea ce este și mai frustrant este faptul că te poți trezi blocat în urma unei postări de-a dreptul inocente. În premieră, Facebook dă publicității detalii despre regulile sale interne care stau la baza Standardelor de Comunitate.

Una dintre întrebările primite cel mai des de Facebook este referitoare la modul în care decide ce fel de conținut ar trebui să fie permis pe platforma sa socială.

Facebook are un set de Standarde de Comunitate, active de mai mulți ani, care arată ce tip de conținut este acceptat și ce tip de conținut este eliminat de platforma socială. Astăzi, Facebook face un pas înainte și, în premieră, face publice regulile interne pe care compania le are pentru respectarea acestor standarde.

De asemenea, rețeaua socială lansează posibilitatea ca utilizatorii să conteste deciziile luate cu privire la unele mesaje și să solicite o reevaluare, atunci când consideră că a fost făcută o greșeală.

”Decizia Facebook de a publica aceste reguli interne are la bază două motive. În primul rând, îi vor ajuta pe utilizatori să înțeleagă criteriile avute în vedere în luarea unei decizii în ce privește situațiile nuanțate. În al doilea rând, datorită acestor detalii, va fi mult mai ușor pentru toată lumea, inclusiv pentru experți în diferite domenii, să ofere feedback, astfel încât aceste reguli – și deciziile luate în urma lor – să poată fi îmbunățite, în timp”, se arată într-un comunicat de presă.

Procesul de dezvoltare a politicilor

Echipa de politici de conținut a Facebook este responsabilă pentru dezvoltarea standardelor de comunitate ale rețelei sociale. Facebook are angajați in 11 birouri din întreaga lume, inclusiv experți în materie de probleme precum discursul ce încurajează ura, siguranța copiilor și terorismul. Mulți dintre aceștia au studiat problemele referitoare la exprimare și siguranță cu mult timp înainte să facă parte din echipa platformei sociale.

Pe baza acestui feedback, precum și a schimbărilor survenite în normele sociale și în limbaj, evoluează, în timp, standardele Facebook. ”Ceea ce nu s-a schimbat - și nu se va schimba - sunt principiile fundamentale privind siguranța, exprimarea opiniilor și echitatea pe care se bazează aceste standarde. Pentru a începe conversații și a face conexiuni, oamenii trebuie să știe că sunt în siguranță. Facebook ar trebui să fie, de asemenea, un loc unde oamenii își pot exprima opiniile în mod liber, chiar dacă unii ar putea să nu fie de acord cu acestea”, mai scriu oficialii în declarațiile lor.

Punerea în aplicare

Provocarea este de a identifica potențiale încălcări ale acestor standarde, astfel încât să fie examinate. Tehnologia poate ajuta aici. Este folosită o combinație între inteligența artificială și raportările primite de la utilizatori pentru a identifica postările, imaginile sau alt tip de conținut care este posibil că încalcă Standardele de Comunitate. Aceste rapoarte sunt revizuite de echipa de operațiuni comunitare, care lucrează 24 de ore din 24, în peste 40 de limbi.

Până la sfârșitul anului 2018, vor fi 7.500 de recenzori de conținut - mai mulți cu 40% față de numărul avut anul trecut pe vremea aceasta.

O altă provocare este aplicarea cu exactitate a politicilor asupra conținutului semnalat. În unele cazuri, pot apărea greșeli, deoarece politicile Facebook nu sunt suficient de clare pentru cei care revizuiesc conținutul și, atunci când este cazul, lucrează pentru a completa aceste lacune. Cu toate acestea, apar greșeli, deoarece oamenii sunt supuși greșelii. De aceea, procesele de evaluare sunt în permanență revizuite, pentru a asigura cât mai bine posibil corectitudinea și consistența aplicării regulilor. Ca parte a acestui proces, este reevaluat în mod regulat un subset de conținut, pentru a verifica exactitatea deciziilor evaluatorilor Facebook.

Ce faci dacă ai luat ”zucc” fără să îl meriți:

  • Dacă o fotografie, videoclip sau postare a fost eliminată pentru încălcarea standardelor comunitare, ți se oferă opțiunea "Solicitare recenzie"
  • Contestațiile sunt revizuite de către echipa de operațiuni de comunitate, în decurs de 24 de ore
  • Dacă a fost făcută o greșeală, conținutul va fi restabilit și persoana care a contestat decizia inițială va primi o notificare.

Până la finalul anului, acest proces va fi extins asupra persoanelor care raportează conținutul și care sunt anunțate că acesta nu încalcă Standardele de Comunitate.

Participarea Comunității și Feedback-ul

Facebook admite că își poate îmbunătăți și rafina Standardele de Comunitate, prin feed-back-ul venit de la utilizatori din întreaga lume. În luna mai, va lansa Facebook Forums: Community Standards, o serie de evenimente publice în Germania, Franța, Marea Britanie, India, Singapore, Statele Unite și în alte țări unde feed-back utilizatorilor este primit direct. Mai multe detalii despre aceste inițiative vor fi disponibile, pe măsură ce vor fi finalizate.