Startup-ul românesc Kubeark a apărut ca o nevoie în activitatea organizațiilor, aceea de a crește eficiența operațiunilor și de a controla eficient resursele în medii multi-cloud. Sunt companii care ajung să folosească și cinci platforme cloud, iar tehnologia sky computing pe care o aduce Kubeark se asigură că există compatibilitate și operațiuni sincronizate între diferite medii de cloud și infrastructuri.

Kubeark aduce transformare digitală, soluție care nu a trecut neobservată anul acesta în rândul investitorilor, platforma fondată de alumni UiPath atrăgând o finanțare în valoare de 2,8 milioane de dolari într-o rundă de tip pre-seed la începutul lunii februarie a acestui an.

Echipa fondatoare: CEO Bogdan Nedelcov, CTO Teo Harapcea, VP of Engineering Adrian Tudoran, VP of Customer Success George Dumitrașcu, VP of Product Bogdan Dumitru și Mihai Faur (Board Member).

Echipa Kubeark ne povestește cum a fost anul 2023 pentru startup-ul lor de software.

1.Câți oameni aveți în echipă acum și cum e structurat startup-ul?

La final de an 2023 numărăm 33 de angajați plus 10 advisors și consultanți.

2. Care e misiunea actuală a startup-ului? Ați pivotat de la lansare până acum?

Platforma de orchestrare Kubeark le permite organizațiilor să îmbrățișeze transformarea digitală, oferindu-le vizibilitate holistică și control asupra operațiunilor. Angajamentul nostru este de a ajuta companiile să beneficieze la maximum de ecosistemul lor tehnologic, să își crească eficiența, să își atingă obiectivele de sustenabilitate și să susțină inovația în tot acest proces. Misiunea noastră este de a rezolva complexitatea departamentelor de IT și de a revoluționa modul în care acestea funcționează.

3. Care a fost cel mai important moment al anului 2023 pentru startup-ul vostru? (un client mare, un coleg nou, o investiție mare, un patent, o nouă piață, etc)

Când ne gândim la primul nostru an de activitate, avem un puternic sentiment de mândrie pentru ceea ce am realizat.

2023 a fost un an marcat de momente semnificative - am stabilit parteneriate importante care stau la baza creșterii noastre, am lansat o nouă versiune a platformei, care arată angajamentul nostru față de inovare, și am obținut una dintre cele mai mari investiții pre-seed din regiunea Europei Centrale și de Est (ECE).

În plus, faptul că avem deja o bază de clienți este o dovadă a relevanței și atractivității platformei. Aceste realizări nu sunt doar repere; ele reprezintă elementele de bază ale succesului nostru viitor și un indiciu vizibil al potențialului care ne așteaptă.

4. Câți clienți numărați în 2023? Aveți niște nume de renume?

Pentru anul viitor, Kubeark își propune să atragă clienți cheie din diverse sectoare, inclusiv din domeniul bancar, al asigurărilor, al telecomunicațiilor și al sănătății. Scopul este de a înțelege mai bine caracteristicile unice ale fiecărei industrii.

În prezent, Kubeark oferă servicii pentru două startup-uri românești, CRM Connect și Zetta Cloud. Atunci când și-au dezvoltat produsul, au încorporat capabilitățile Kubeark și au urmărit, de la început, o strategie multi-cloud. A fost impresionant să vedem cât de repede au crescut și ce au realizat cu ajutorul Kubeark.

5. Ați luat investiție anul acesta? Dacă da, cum ați folosit banii, dacă nu, care vă sunt soluțiile de finanțare?

Bazându-ne pe succesul rundei de finanțare, intenționăm să continuăm să atragem investitori pentru a ne dezvolta platforma. Runda de tip pre-seed, care a totalizat 2,8 milioane de dolari, a fost susținută de Credo Ventures (lead investor), LAUNCHub Ventures, Seedcamp, 500 Emerging Europe, Sequoia Scout şi încă un fond de investiţii de dimensiune mai mică din SUA.

Până în prezent, peste 1.5 milioane de dolari au fost investiți în startup, axați în principal pe angajarea de personal și dezvoltarea de noi funcționalități.

Interacțiunile viitoare cu clienții vor oferi informații prețioase pentru a perfecționa oferta. De asemena, atragerea unei forțe de muncă de top rămâne o prioritate strategică, în timp ce vom lucra activ la consolidarea poziției noastre pe piețele internaționale.

6. Ați trecut printr-un program de accelerare anul acesta? Dacă da care, și cum v-a ajutat?

Timpul petrecut alături de cohorta de scale-ups din cadrul acceleratorului de la InnovX-BCR a îmbogățit foarte mult experiența echipei noastre. InnovX-BCR se remarcă drept unul dintre cele mai prestigioase acceleratoare din Europa de Est, oferind ateliere de lucru intensive și cuprinzătoare.

Un domeniu de învățare cu impact deosebit a fost perfecționarea strategiilor noastre de go-to-market. Deși fiecare dintre noi are experiență variată, atelierele de lucru ne-au oferit momente de claritate sporită și de înțelegere a bunelor practici. Acest lucru ne-a permis să ne examinăm abordările existente printr-o lentilă nouă, dezvăluind oportunități de îmbunătățire și inovare.

7. Ați intrat pe piețe noi în afara României?

Am stabilit sediul central în Statele Unite, fapt ce a marcat un pas important în expunerea noastră internațională. Pentru anul viitor, intenționăm să ne concentrăm eforturile pe extinderea prezenței noastre atât în SUA, cât și în regiunea EMEA, pentru a ajunge la noi piețe și audiențe.

8. La ce evenimente dedicate ecosistemului ați participat și care simțiți că v-au ajutat în dezvoltarea companiei?

Participarea la KubeCon North America și la FIMA Europe au fost două dintre cele mai importante evenimente pentru compania noastră, în 2023. Aceste platforme ne-au oferit contextele potrivite pentru a ne rafina și îmbunătăți capacitățile de pitching și de transmitere a mesajelor.

În afară de beneficiile clare – networking și învățare – cele două ocazii au fost adevărate experiențe imersive care ne-au permis să dobândim o perspectivă mai profundă asupra lumii potențialilor noștri clienți.

9. MRR și ARR - cum au arătat acestea în 2023?

Suntem mulțumiți de progresele înregistrate în acest an în ceea ce privește consolidarea veniturilor recurente ca parte esențială a business-ului nostru.

Deși nu putem dezvălui cifre specifice, putem spune că focusul pe furnizarea de soluții valoroase a început să genereze venituri recurente lunare și anuale promițătoare. Bineînțeles, există întotdeauna loc pentru creștere. Vom continua să ascultăm feedback-ul clienților și să ne îmbunătățim platforma pentru a contribui la creșterea valorilor recurente lunare și anuale pe termen lung.

10. Un obicei prost de care vreți să scăpați voi în 2024. Un obicei prost la care ar putea renunța reprezentanții din ecosistemul de startup-uri.

Un obicei la care noi, în calitate de reprezentanți ai ecosistemului de startup-uri, am putea să ne propunem să renunțăm este tendința de a promite mai mult, din dorința de a satisface diversele nevoi ale clienților.

Este esențial să stabilim așteptări realiste pentru părțile interesate, inclusiv pentru investitori, parteneri, și propriile noastre echipe. Această schimbare nu numai că va spori credibilitatea în ecosistemul de start-up-uri, dar va promova și o cultură a încrederii și a fiabilității.

11. Un New Year Resolution pentru 2024.

Rezoluția noastră de Anul Nou este să ne concentrăm intens asupra creșterii durabile. Ne propunem să echilibrăm dezvoltarea rapidă cu stabilitatea pe termen lung, asigurându-ne că expansiunea noastră este atât responsabilă, cât și aliniată cu valorile noastre.

12. Un mesaj pentru fondatorii la început de drum.

Nu uitați că drumul antreprenoriatului este la fel de mult despre reziliență și învățare ca și despre succes. Transformați provocările în oportunități de creștere și nu pierdeți din vedere misiunea voastră. Cultivați o rețea puternică, căutați mentorat valoros și rămâneți mereu flexibili.

Cel mai important lucru? Credeți în capacitatea voastră de a face diferența cu soluția pe care ați creat-o.