Traficul total al eMAG a crescut anul trecut cu 63% comparativ cu 2015 și a ajuns la 270 de milioane de vizite, anunță reprezentanții retailerului. Potrivit acestora, în lunile septembrie și decembrie, segmentul mobile a adus peste 60% dintre vizitele clienților, dublu față de estimările inițiale ale companiei.

ecommerce emag hands-coffee-smartphone-technology

Astfel, în 2016, peste 151 de milioane de vizite înregistrate pe site-ul eMAG (55% în medie din traficul total) au venit de pe smartphone și tabletă, în creștere de 2,2 ori față de anul precedent.

În ultimii doi ani, vizitele de pe dispozitivele mobile au crescut de cinci ori, depășind atât ca ritm de creștere, cât și ca valoare absolută evoluția traficului de pe desktop. Comparativ, desktop-ul a adus aproximativ 120 de milioane de vizite în 2016, cu 23% mai mult față de anul precedent.

Tinerii cumpără de pe mobile

Cele mai multe comenzi plasate de pe dispozitive mobile, 62%, au fost făcute de persoane care au până în 35 de ani.

„Folosirea smartphone-ului a devenit firească, iar comerțul online se potrivește foarte mult cu acest comportament. Clienții sunt astfel aproape de toate produsele pe care și le doresc. Eforturile făcute de noi în tot ceea ce a însemnat dezvoltarea și îmbunătățirea aplicației eMAG se reflectă în gradul ei ridicat de utilizare. Aplicația le permite clienților noștri să se informeze imediat despre produsele care îi interesează, să citească review-urile făcute de ceilalți utilizatori, ceea ce îi ajută să ia decizia de cumpărare repede”, a declarat Bogdan Axinia, VP Platforms & Technology Director eMAG.

De unde vin vizitele

Chiar dacă utilizatorii folosesc în continuare preponderent browserul de mobil, aplicația eMAG a înregistrat o creștere semnificativă, peste browser, de 175% și a adus 41 de milioane de vizite. Clienții o preferă pentru ușurința și flexibilitatea cu care pot comanda, numărul mare de produse într-un singur loc, modulul de search, urmărirea statusului comenzilor, alertele primite și plata cu un click (swipe).

Folosirea smartphone-ului a devenit firească, iar comerțul online se potrivește foarte mult cu acest comportament

Raportat la sistemul de operare, utilizatorii folosesc cel mai des smartphone-uri sau tablete cu Android, care a adus 78% din traficul total de pe dispozitivele mobile, pe când sistemul iOS a adus 20.5%.

Cine sunt cumpărătorii și care au fost cele mai comandate produse de pe device-uri mobile

Mobile-ul nu a atras doar un număr mare de vizite, ci și o creștere semnificativă a numărului de comenzi, cu peste 148% față de anul precedent. În total, o treime dintre comenzile eMAG din 2016 au provenit de pe dispozitive mobile.

Pe vârste, datele arată că 48,4% dintre utilizatori au între 25 și 34 de ani, categorie urmată de cei între 35 și 44 de ani (28,5%). De asemenea, cei mai mulți clienți care au accesat site-ul eMAG de pe dispozitivele mobile sunt din București – Sectorul 6, Constanța, Cluj, urmate de Timiș, Iași, București – Sector 1, Ilfov, Prahova, Brașov și București – Sector 2.

În topul celor mai cumpărate categorii de produse se numără cele pentru copii (cu o pondere de 4,7%), home&deco (3,7%) și produsele de beauty (3,3%), urmate de electrocasnicele mici, electrocasnicele mari, accesoriile pentru telefoane și telefoanele mobile.

Infografic eMAG mobile 2016 ecommerce retail