Mark Zuckerberg a anunțat săptămâna aceasta că peste 1,8 miliarde de utilizatori folosesc în fiecare lună rețeaua de socializare pe care a creat-o. Facebook este locul unde ne exprimăm nu numai părerile personale, locul unde organizăm evenimente, postăm fotofografii, dar și locul unde ne promovăm produsele – fie că vorbim despre articolele pe care le scriem, ca jurnaliști, fie business-urile sau startup-urile pe care le fondăm.

social media site promovare retea sociala facebook youtube twitter instagram comunicare

Așa că, dacă aveți nevoie de un reminder privind beneficiile pe care ni le aduce prezența pe rețelele de social media, am alcătuit o scurtă listă.

Brandul tău primește mai multă recunoaștere: social media oferă cele mai bune canale pentru a-i oferi business-ului tău vizibilitate și de a-l conecta atât cu actualii clienți și parteneri, dar și cu cei viitori. Asta în contextul în care, în ziua de azi, consumatorii se așteaptă ca afacerile să fie extrem de ușor de recunoscut și găsit în mediul virtual. Dacă nu găsesc informațiile necesare în momentul în care le caută, vor presupune că nu poți ține pasul și în universul digital și vor trece la următoarea companie care le poate oferi ceea ce au nevoie.

Costurile de marketing se reduc: metodele tradiționale de marketing (anunțuri, reclame outdoor sau în media) sunt destul de scumpe. Iar, de cele mai multe ori, bugetul de care dispune un startup este destul de limitat, deși reclama este importantă pentru afacere. Însă, există soluția alternativă a publicității făcute pe canalele de social media. Bugetul de marketing se reduce substanțial, poți targeta mult mai rapid și simplu clienții (te poți îndrepta direct spre cei care te interesează și care caută produsele sau serviciile pe care le oferi) și poți oferi mesaje personalizate zilnic. Mult mai eficient așa, nu?

Poți urca în topul căutărilor pe Google: SEO (search engine optimization – optimizarea pentru motoare de căutare) este unul dintre beneficiile mai puțin știute ale prezenței pre rețele sociale. O mare parte dintre motoarele de căutare (Google sau Bing, de exemplu) consideră prezența unei companii în social media ca fiind un factor extrem de important care va ajuta la plasarea site-ului acesteia în topul căutărilor. Pentru asta ai nevoie de o ancoră puternică pentru posturile tale: un video, un infografic, sau chiar un articol cât mai descriptiv cu un titlu foarte bine gândit.