Ai un startup care o duce bine în țară? Super, te felicităm! Acum, știi ce ai de făcut pentru a-l duce în afara granițelor? Dacă nu ești atent, este foarte posibil să faci mai mult rău business-ului încercând să îl transformi într-unul global. Avem pentru tine câteva ponturi care te vor ajuta să faci tranziția către un business global.

Fii atent ca site-ul să fie tradus (în mod corect)

Pare destul de ușor să plasezi un produs sau un serviciu într-o altă țară. Însă, în momentul în care intervin diferențele lingvistice trebuie să te asiguri că nu vei omite cuvinte, fraze sau informații esențiale, și că le vei traduce în mod corect în limba destinatarului mesajului.

Asigură-te că ai epuizat toate oportunitățile din țară

Un business de producție poate primi o lovitură destul de puternică – din punct de vedere financiar – dacă implicăm o forță logistică din afara țării. Așa că poate ar fi mai bine să te asiguri că ai epuizat toate oportunitățile de dezvoltare la nivel local și că ți-ai crescut startup-ul înainte de a te extinde la nivel internațional.

Angajează o echipă de avocați

Fiecare țară operează după un sistem legal propriu (bineînțeles, la bază sunt asemănătoare). De ce mai multe ori, provocările pe care le întâmpină antreprenorii au de-a face tocmai cu aspectul legal al dezvoltării unui business în afara granițelor. Pentru a te asigura că ai înțeles cadrul legal al pieței pe care vrei să intri, iar startup-ul tău operează după normele de acolo, angajează o echipă de avocați. Costurile vor fi mult mai mici decât cele pe care le-ai putea avea dacă vei acționa în ilegalitate.

Învață câteva norme locale de conduită

Deși nu ți s-ar părea important, trebuie să știi că poți atrage destul de mulți clienți și parteneri de afaceri în momentul în care încerci să te mulezi pe normele culturale al țării din care aceștia provin. Cea mai mare parte dintre clienți vor aprecia curtoazia pe care le-o oferă oamenii tăi de vânzări, mai ales pentru că sunt conștienți că învățarea lor nu este chiar la îndemâna oricui și că ai nevoie de ceva documentare. Le vei arăta că ești cu adevărat interesat de o colaborare.