Când au fost întrebați de ce preferă să plătească online pentru comenzi, 79% dintre respondenții la sondaj au afirmat că principalul motiv este comoditatea - plus faptul că scapă de neplăcerea retragerii numerarului pentru achitarea comenzii la livrare, arată studiul Glami.

Plata cu cardul simplifică interacțiunea cu livrarea

Un alt aspect relevant: COVID este încă un factor ce descurajează plățile în numerar. 23% dintre românii care cumpără articole de modă online declară că este mai sigur să faci cumpărături cu cardul în vremuri de pandemie.

Mai puțină interacțiune între curier și client? Acesta este un factor important, pe care românii care plătesc online pentru comenzile lor îl iau în considerare: 36% spun că prin plata online, curierul poate lăsa coletele la recepția locurilor de muncă sau la domiciliu, în timp ce 12% spun că vor să evite discuțiile suplimentare cu livratorul despre plată sau schimbarea produsului. În același timp, 14% dintre participanții la studiu declară că pot returna mai ușor comenzile plătite online.

51% dintre românii care fac cumpărături de modă online nu au tendința să salveze detaliile cardului în contul creat pe site-ul magazinului sau în browserul de internet, pentru o plată mai rapidă.

20% dintre respondenți spun că o fac, deoarece este mai convenabil, iar 22% o fac doar pentru magazinele electronice de încredere.

Într-un procent remarcabil, 93% dintre respondenți au declarat că metoda lor de plată online preferată este prin card. Urmează Paypal (6%), mai apoi Apple și Google Pay (5%), în timp ce doar 3% aleg să-și achite comenzile prin transfer bancar.

Plata întârziată prin soluții de tip cumpără acum-plătește mai târziu (BNPL) este considerată de încredere doar de 1% dintre românii care achiziționează haine și încălțăminte online.

De ce aleg unii români să comande cu ramburs?

49% dintre clienții care aleg să cumpere articole de modă online optează pentru plăți în numerar, deoarece nu au suficientă experiență cu un anumit magazin. Doar 22% au afirmat că nu au încredere în procesatorul de plăți online sau în procesul general.

Întrebați ce tip de opțiune de livrare vor alege pentru cumpărăturile de modă de Sărbători, respondenții au afirmat că livrarea la adresa lor de domiciliu este opțiunea lor preferată (pentru peste 89% dintre români). Pick-up-points, e-lockerele și ridicarea comenzilor din magazin sunt preferate de doar 7% dintre români.