Românii care automatizează programările la veterinar pentru animalul tău de companie

Ieșeanul Sebastian Gabor (28 de ani), co-fondator și CEO al Digitail, spune că a fost dintotdeauna pasionat de tehnologie și de modul în care poate automatiza diverse lucruri. A început să lucreze la propriul business de profil în 2011, lansând ITGambit, un studio de dezvoltare software. În Barcelona s-a mutat acum doi ani ”din dorința de a explora alte experiențe și de a mă reconecta cu prietenii pe care i-am cunoscut în timpul studenției” (Sebastian are o diplomă în Business Administration obținută la EU Business School Barcelona).

Digitail a pornit ca un proiect extra în timp ce era la ITGambit, printre deadline-uri de la clienții studioului și cu banii echipei (vreo 30.000 de euro până acum), o mare parte dintre ei proprietari de animale de companie. ”Am intrat în clinici veterinare și am observat un lucru care ne-a șocat: pixul și foaia sunt folosite ca sistem de management, chiar și în clinicile mari”, observă Sebastian, pe care îl mai știți și din postura de co-fondator al proiectului Code4Romania.

Avantajul online-ului

Echipa Digitail s-a format în mod natural și organic. Cofondatorii, Ruxandra Pui și Sebastian, au lucrat lucrat împreună în ultimii 5-6 ani colaborând în diverse proiecte tech pentru firme mari precum Disney, Hasbro, P&G.

Și colegii din echipa tehnică - Marius Toma, George Roman și Narcis Macinoi - au lucrat împreună în ultimii 6 ani în cadrul firmei BCode înființată de Alexandru Tabolcea. Împreună au început diverse proiecte antreprenoriale precum Busoline - un agregator pentru cumpărarea biletelor de autobuz online -, iar de anul trecut s-au reunit pentru a dezvolta proiectul Digitail. Nu în ultimul rând, în cadrul echipei de vânzări sunt două persoane cu experiența veterinară, Daniela Țăranu și Alexandru Gheorghiță.

”Atât eu, cât și Ruxandra și Alex ne gândim constant cum să rezolvăm problemele din jurul nostru așa că aceasta a fost ocazia perfectă să folosim tehnologia pentru a ajuta atât clinicile cât și clienții lor. Mai mult, ne-am lovit în nenumărate ocazii de dezavantajele unui carnet de sănătate pe hârtie și de aceea ne-am propus să oferim un carnet digital de sănătate care să poată ajuta proprietarul cu informații, notificări pentru programări și recomandările medicilor. Astfel, proprietarii știu exact ce au de făcut pentru sănătatea animalului de companie și le facilităm aceste acțiuni direct din platformă”, explică Sebastian.

Au scos ideea pentru această platformă ”de la naftalină”, după cum glumește Sebastian, în vara anului trecut, după ce au luat ultimul client pentru businessul ITGambit. Au urmat câteva luni în care au făcut un user research cu mai mulți proprietari de animale și cu o serie de clinici veterinare.

”Așa am reconfirmat presupunerile pe care le aveam și am aflat mai multe detalii despre cele mai arzătoare probleme. Până în decembrie 2017 am reușit să lansăm un MVP și să avem primul client plătitor”, povestește Sebastian Gabor.

Dacă acum au 30 de clienți din trei țări - România (în orașe precum București, Iași, Timișoara, Cluj, Constanța, Craiova, Focșani sau Târgu Jiu), Austrialia și Grecia – care folosesc zilnic serviciile Digitail, iar în mod constant au 60 de clinici pe pipeline, începutul acestui proiect nu a fost chiar atât de lin.

”În primul rând, faptul că tot proiectul a început în regim bootstrap și că nu puteam aloca pe cât timp am dori pentru el. Reușeam să lucrăm seara, weekenduri, prânzuri sau alte momente pe care le puteam răpi de la jobul de zi cu zi. Mai mult, lucram la un produs a cărui versiune de MVP este destul de complexă. Astfel, am avut nevoie să lucrăm destul de mult până când să reușim să îl arătăm potențialilor clienți, și încă pe atât până când să îi convingem să cumpere. În al doilea rând, a fost o provocare să reușim să îmbinăm toate skillurile necesare, tech, UX, medic veterinar, contabilitate & fiscalitate și management de clinică, pentru a putea veni cu o soluție care să fie cu adevărat de ajutor pentru clinici și farmacii veterinare”, explică Sebastian.

Automatizarea proceselor redundante

În esență, Digitail oferă clinicilor și farmaciilor veterinare uneltele necesare pentru a automatiza procesele redundante și le permite să se concentreze pe ”ceea ce iubesc să facă: să ajute animăluțele să fie sănătoase”, după cum spune tânărul.

Așadar, Digitail are un dublu rol, de ERP (Enterprise Resource Planning) și CRM (Customer Relationship Management), și vine structurat în 3 pachete. Starter – cu funcții de CRM și rapoarte medicale obligatorii, oferă un sistem electronic de gestiune pentru fișele pacienților, un calendar intern, un sistem de programări online și notificări automate, precum și automatizarea registrelor obligatorii (vaccinări, stupefiante, biologice).

Pachetul Growth (management de stoc și inventar & fiscalitate) vine cu toate funcționalitățile pachetului Starter, iar clinicile veterinare beneficiază în plus de administrarea stocurilor cu actualizări în timp real, integrarea casei de marcat în platformă, automatizarea rapoartelor necesare pentru contabilitate, notificări privind perioada de expirare a produselor, precum și întocmirea unui necesar de comandă.

Cel mai complex pachet pe care românii îl pun la dispoziția clinicilor și farmaciilor veterinare este cel Enterprise (statistici și rapoarte pentru management), care dispune de toate funcționalitățile pachetului Growth și mai oferă statistici de profitabilitate (pe clinică și pe medici), precum și rapoarte pacienți și posibilitatea de a trimite mesaje targetate.

Românii de la Digitail nu au uitat nici de iubitorii de animale. ”Ca un beneficiu pentru proprietarii de animale de companie, ei vor putea să realizeze programări online, să vadă un istoric de sănătate al animăluțului lor și să primească recomandări și instrucțiuni după consultație”, precizează Sebastian.

Reinvestirea profitului

Tariful pentru pachetele oferite de Digitail variază între 19,49 și 99 de euro/lună, iar clienții platformei își aleg subscripțiile care se pliază cel mai bine pe nevoile lor de business. ”Scopul este să ne ajutăm clienții să crească și să le facem viața mai ușoară. De aceea, oferim și servicii adiționale prin partenerii noștri precum - hosting în cloud, trimiterea de SMS, fiscalitate și case de marcat, fără un adaos adăugat din partea noastră”, mai spune cofondatorul Digitail, adăugând faptul că afacerea este, în acest moment, una profitabilă.

Însă profitul Digitail nu se duce în buzunarele fondatorilor, ci este reinvestit constant în dezvoltarea unor noi funcționalități, dar și pentru a se asigura că nivelul de fericire al clienților existenți este unul ridicat.

Din punctul de vedere al lui Sebastian, una dintre prioritățile startup-ului este de a crește noi parteneriate, precum și de a intra pe noi piețe. Iar pentru a realiza acest lucru, tânărul crede că vor mai investi între 50.000 și 100.000 de euro până la finalul acestui an.

Deja, din a doua parte a acestui an vor începe eforturile de vânzare spre alte țări. ”Vizăm aici țări de unde am primit deja interes din partea clinicilor și chiar a unor potențiali parteneri: Malta, Lituania, Bulgaria, Spania”, completează el.

Adaptabilitate

Iar partea cea mai bună? Platforma este ușor de adaptat unei noi țări, așa că echipa Digitail nu mai trebuie să petreacă timp prețios pe partea de customizare a software-ului. ”Din ce am observat până acum, cu cât e mai dezvoltată țara, cu atât nevoile clinicilor sunt mai simple și mai comune. Din punctul acesta de vedere, avem avantajul că deja avem platforma adaptată pentru piața din România, iar de cele mai multe ori pentru a intra într-o țară nouă trebuie doar să mai simplificăm câteva funcționalități. De exemplu, partea de fiscalitate în Australia e mult mai simplă, nu e nevoie de NIR-uri (notă intrare recepție – n.red.), este o singură cotă de TVA”, afirmă Sebastian Gabor.

În schimb, procesul de a selecta partenerii potriviți pentru intrarea pe o nouă piață le consumă destul de mult timp. ”Încă mai sunt persoane care cred că un software de acest tip încurcă mai mult decât să ajute și e nevoie de un efort mai mare pentru a demonstra contrariul. Noi am conceput acest soft cu gândul de a putea fi integrat ușor în operațiunile de zi cu zi ale clinicii și de a oferi o alternativă rapidă la ceea ce se folosește momentan: fie pixul și hârtia, fie o combinație de 2-3 aplicații. Cel mai mult entuziasm l-am primit de la clinicile care doresc să fie competitive și să crească. În același timp, în economiile dezvoltate, vânzarea și implementarea Digitail este mult mai rapidă deoarece clinicile deja înțeleg nevoia și caută activ soluții pentru problemele lor. Mai mult, fac diferența între o soluție sustenabilă și o soluție cu jumătate de măsură”, declară cofondatorul platformei de software pentru clinici veterinare.

De la rockstar la ajutor

Iar planurile de dezvoltare pentru Digitail includ transformarea software-ului într-o soluție completă.

”Avem un roadmap deja stabilit pentru următoarele 6 luni. În acest roadmap intră și lansarea aplicației pentru proprietarii de animale care momentan este în beta testing cu un grup preselectat de utilizatori”, precizează Sebastian.

Și pentru că au luat accelerarea business-ului la modul cel mai serios, după cum spune el, tot în 2018 și-au propus să lanseze și o soluție de marketplace care va fi integrată în modului de management inventar. Odată cu implementarea acesteia, clinicile și farmaciile veterinare vor putea cumpăra direct produse de la distribuitori.

Iar pentru a reuși acest lucru, Sebastian se bazează pe echipa sa, fiecare reușind să se ocupe de câte o etapă bine definită în dezvoltarea Digitail. ”Ultimele experiențe m-au învățat că antreprenoriatul nu e un joc individual și că echipa contează enorm. Iar pe măsură ce crești, rolul tău nu mai este unul activ de “rockstar” ci un rol de suport în care să ajuți echipa atât la nivel sistemic cât și individual. Oricum, ce m-a ajutat cel mai mult și mi-a fost validat că e crucial pentru un antreprenor, e mentalitatea de a nu te da bătut și a nu accepta un NU”, concluzionează Sebastian Gabor.