Practic, în momentul de față, cetățeanul intră pe site-ul primăriei, depune o cerere în format electronic pentru eliberarea unui certificat de urbanism în format electronic, iar acesta primește certificatul pe e-mail.

Tot acest proces este 100% digital fără nicio altă interacțiune cu ghișeul primăriei.

Certificatul de urbanism emis astfel conține semnăturile electronice calificate nominale ale responsabililior primăriei, iar la final se aplică sigiliul electronic al Primăriei Municipiului Galați.

Această soluție adoptată de către primărie este pe cât de utilă și ușor de implementat, pe atât de convenabilă, cu un impact imediat în reducerea costurilor cu peste 60% față de procesul clasic, pe hârtie, și de trei ori a timpilor de răspuns către cetățeni .

certSIGN, prestator calificat de servicii de încredere conform eIDAS, derulează multiple proiecte pentru digitalizarea adminsitrației publice, implementând propriile soluții e-citizen (certificate digitale calificate pentru semnătura electronică și sigiliu electronic calificat) în peste 20 de orase printre care Alba-Iulia, Oradea, Botoșani, Bucuresti, Arad, Brașov.