GDPR a impus noi reguli pentru a asigura transparența în ceea ce privește utilizarea datelor cu caracter personal și au fost impuse sancțiuni aspre companiilor care nu se conformează. După intrarea sa în vigoare, la 25 mai, un alt proiect de lege intră în atenția publicului și, mai ales, a companiilor de comunicații.

Regulamentul privind viața privată și comunicațiile electronice (ePrivacy) își propune să adapteze normele actuale la progresul tehnologic și la regulamentul GDPR. Dacă va fi aprobat, companii precum Facebook și WhatsApp vor trebui să obțină informații explicite de la utilizatori înainte de colectarea datelor sau folosirea codurilor de urmărire pe dispozitive.

Mai exact, obiectivul acestei inițiative este ca regulile existente care se aplică serviciilor tradiționale de telecomunicații, cum ar fi apelurile telefonice fixe să se extindă la servicii de comunicații mai noi, cum ar fi Skype, WhatsApp, Facebook Messenger, Gmail, iMessage și Viber.

Propunerea prevede că aplicațiile mobile sau serviciile de internet care rulează pe dispozitive mobile să nu poată „intercepta, înregistra, asculta sau accesa comunicațiile” în niciun fel, chiar dacă o fac în mod anonimizat. Aceleași reguli ar urma să fie impuse și serviciilor vocale și de mesagerie pe Internet.

În prezent, normele sunt încă examinate de către Parlament și Consiliul European.