Pe Erik Barna îl găsești pe LinkedIn, iar povestea lui am scris-o pe site aici.
Materiile preferate din școală
Școala generală:
- Desen: pentru că îți dă posibilitatea să fi creativ
- Practică: pentru că poți experimenta
- Matematică: pentru că e important să știi că 1+1 = 2 și uneori chiar 3.
Liceu
- Algoritmi: m-au ajutat să am o gândire logică
- Practică (informatică): mi-a permis să-mi pun în practică cunoștințele acumulate și să-mi testez ideile, să experimentez ceea ce am învățat sau ceea ce am presupus
Facultate
- Microeconomie, marketing, management: m-au ajutat să înțeleg mecanismele de bază care fac ca un business să funcționeze
Atitudinea profesorilor - ce impresionează un elev
Foarte importantă. Cel mai mult am respectat modul în care știau să facă plăcută și interesantă materia, chiar și pentru cei care nu prezenta interes. Cel mai mult m-a impresionat profesorul nostru de chimie din clasa a-7-a care a găsit o metodă ingenioasă, logică, dar și plăcută să ne învețe tabloul periodic al elementelor. Până în ziua de azi pot spune pe de rost tabloul periodic. Nu mă ajută cu nimic (doar se setez niște parole trăznite și greu de spart), dar a fost fun.
Profesorul ideal
Atunci: - Obiectiv - Știa să se facă plăcut - Sever când era cazul
Azi: să cunoască materia pe care o predă, să știe chiar mai mult decât se cere în curiculă, să impună respect, să știe să trezească interesul elevilor/studenților, să-i învețe pe copii să gândească și nu să memoreze. Pe mine mă câștigau din prima profesorii care, cunoșteau materia, aveau simț pedagogic, știau să și glumească, dar și să fie severi atunci când era cazul.
Momentele cheie ale formării
Faptul că am fost și sunt un autodidact, mereu curios și avid de informație și tot ce-i nou. Când am terminat facultatea mi-am dat seama că, de fapt, învățătura este un proces continuu, care la bază nu are legătură neapărată cu școală, că nu se oprește în momentul în care ai terminat o școală. Dacă vrei să excelezi în viață trebuie să înveți neîncetat.
Frustrările
Lipsă de obiectivism și favorizarea unuia sau a altuia din elevi doar pentru că părinții erau mai bine situați material sau în funcții cheie în societate.
Sistemul educațional în 2018?
La pământ, rupt de realitatea economică.
Schimbările din sistem
Da, dar schimbările sunt mai degrabă negative, decât pozitive.
Atitudinea față de școală
În primul rând exista respectul față de profesor. Acum, din păcate, foarte mulți dintre elevi nu mai au nici un respect și valori care să-i călăuzească.
Trei lucruri pentru educația din România
M-aș orienta mai mult către un învățământ centrat pe creativitate și analiză (care să stimuleze gândirea elevului), mai puțin pe o învățare mecanică. Pe un învățământ centrat pe individ plecând de la înclinațiile pe care le au elevii și nu pe ceva impus în masă.
Un sfat pentru elevul Erik Barna
Să nu renunț niciodată la vise, oricât de imposibile ar părea. Nimic nu e imposibil! Totul e să-ți dorești cu adevărat.
Ajută-ne și tu să ne amintim cum era înainte, dar și să mergem înainte, la școală. Trimite-ne textul tău pe adresa [email protected] și noi îl vom publica pe site
Comentezi?