Articolul acesta a apărut în secțiunea „Nota redacției” din newsletter-ul start-up.ro de vineri, 1 aprilie. Puteți să vă abonați la newsletter aici.

Vorbind despre etichete, voi atinge și eu cel mai fierbinte subiect cu care ne-am început săptămâna, și anume palma (regizată sau nu) pe care Will Smith i-a dat-o lui Chris Rock.

Din punctul meu de vedere, Will Smith va rămâne mereu cu eticheta de bully (indiferent dacă gluma a fost sau nu proastă, dacă Chris Rock merita sau nu să fie pălmuit), umbrind faptul că în aceeași seară a câștigat un Oscar. Mereu va fi "hey, Will Smith a câștigat un premiu important, dar mai ții minte că…".

E important ce se află în interior, ce ne-am mai dori ca lumea să știe despre noi, însă trebuie să fim atenți și care este eticheta de la care plecăm.

Shaq, sau Dr O'Neal, este un sportiv remarcabil și un om care a reușit să-și ia și un doctorat, ceea ce nu reușim mulți dintre noi. Atât eticheta lui cât și ceea ce este în afara terenului de baschet sunt lucruri care-l măgulesc.

Will Smith a pornit ca actor celebru și a ajuns și bătăuș, un om care nu-și poate controla emoțiile și face o scenă deplorabilă la un eveniment important, în loc să profite de ocazie și să educe generațiile care se uită la televizor asupra faptului că sunt subiecte despre care nu e ok sa facem mișto. Sau ar fi putut doar să zâmbească și să reacționeze cu tact. Până la urmă și el este comediant și a făcut suficiente glume nesărate la vremea lui. Un mesaj de scuze tardiv (abia a doua zi după eveniment și-a cerut scuze pentru derapaj) i-a spălat prea puțin ”eticheta”.

Extrapolând la business, este important și ce vrem ca lumea să știe despre afacerea noastră, sau despre noi ca antreprenori, dar și cum ne prezentăm, eticheta imediată pe care o primim. Dacă partenerii de afaceri sau potențialii clienți te etichetează din start ca fiind o afacere nocivă, care nu-și prețuiește clienții, angajații și nici partenerii, va fi greu să scapi de ea pentru ca lumea să ajungă să vadă că ai o tehnologie nouă și foarte bună, că ai servicii pe care nu le mai oferă alte companii din piață.

Este foarte dificil să scapi de o etichetă, dar nu imposibil. Doar că e mult mai mult de muncă.

Tu cum ai vrea să fii recunoscut? Ce etichetă porți și cum ești sub ea?