Abonează-te pe YouTube
Fii primul care vede review-urile și cele mai interesante noutăți din domeniul tehnologiei și inovației.
Vezi în avanpremieră
În cadrul conferinței anuale F8, Mark Zuckerberg a arătat cum urmează să se transforme feed-urile de Facebook, Instagram și Whats App în viitorul apropiat. CEO-ul companiei a demonstrat o serie de funcții noi, un design mai minimalist al platformei sociale, câteva elemente de securitate și soluții noi pentru conturile de business.
Cu Secret Crush, Facebook speră să te ajute să-ți găsești iubirea
Una dintre cele mai controversate funcționalități prezentate de Zuckerberg în cadrul conferinței F8 se numește Secret Crush și e un soi de Tinder integrat direct în platforma Facebook. Cum funcționează aceasta? În cadrul Secret Crush vei putea ”bifa” persoanele din lista de prieteni de care ești atras, în speranța că sentimentul este reciproc și că o veți pune de... o întâlnire.
La fel ca în cazul Tinder, prin Facebook Secret Crush nu vei putea afla cărui utilizator îi place de tine decât dacă sentimentul e reciproc, adică dacă respectiva persoană te-a ”bifat” și pe tine în Secret Crush.
Avantajul față de Tinder este că Facebook îți dă voie să alegi doar din oamenii pe care, teoretic, îi cunoști deja, deci ați avea mai multe subiecte de conversație în cazul în care se întâmplă să vă ”împerecheați” în Secret Crush.
Nu mai vezi like-urile pe Instagram, ca să nu mai fii deprimat
Într-o încercare de a scădea gradul de invidie pe care unii utilizatori îl resimt atunci când își parcurg feedurile de Instagram, Zuckerberg a anunțat că testează o funcție prin care numărul like-urilor persoanelor pe care le urmărești să nu mai fie afișate public. Știi tu - ca să nu mai vezi că postarea vărului tău de-al doilea, care își face vacanța în Belize, a primit 137 de like-uri, pe când poza ta făcută la birtul de pe colț a primit doar trei like-uri și un comentariu dezaprobator de la medicul tău de familie.
Zuckerberg a anunțat că, deocamdată, like-urile private vor fi testate doar pe utilizatorii din Canada.
Facebook renunță la albastru și devine o platformă mai curată
Poate ai observat deja că pe contul de business oficial al Facebook a schimbată fotografia de profil cu vechiul logo. Mișcarea vine ca urmare a anunțului lui Mark Zuckerberg conform căruia Facebook nu va mai arăta ca până acum. Cu un aspect mai minimalist (și cu mult mai puțin albastru), noul design al Facebook va fi disponibil începând de azi utilizatorilor din SUA, urmând să ajungă treptat și în restul lumii. Părerea noastră este că arată foarte bine.
Instagram îți va permite să faci story-uri mai creative
Meniul de stories de la Instagram a fost redesenat și va veni cu noi funcții pentru partajarea conținutului non-foto/video. Mai exact, vor exista opțiuni pentru utilizatorii care vor să publice doar text în stories, sau pentru cei care vor să se manifeste doar prin GIF-uri.
De asemenea, unii influenceri vor putea tag-ui produse direct în stories, pentru a trimite mai ușor followers-ii către produsele pe care le promovează, și vor exista și stickere speciale pentru strângerea de fonduri pentru anumite cauze.
Facebook Messenger primește o aplicație nouă de desktop pentru Windows și Mac
Într-un efort de a delimita Messenger ca o platformă separată de Facebook, Zuckerberg a anunțat noi aplicații de desktop pentru utilizatorii de Windows și Mac. Acestea vor avea funcționalități îmbunătățite, precum apelurile în grup, iar Messenger ar putea deveni un competitor potențial pentru Skype sau FaceTime și pe desktop.
Varianta mobile îți va permite să urmărești clipuri în grup, cu prietenii, și să aveți o conversație în timp real în legătură cele văzute, o opțiune similară existând și pe serviciul de streaming Twitch.
De asemenea, Zuckerberg a promis criptare end-to-end și pentru Messenger, într-o încercare de a mai domoli temerile legate de confidențialitatea datelor.
Whats App oferă funcții noi pentru business-uri
Whats App for Business va avea o funcție nouă care le va permite celor care folosesc platforma pentru a ține legătura cu potențialii clienți să afișeze întregi cataloage în fereastra de chat. Mai exact, utilizatorii vor putea vedea meniuri sau cataloage de servicii.
”Viitorul e confidențial”
În urma numeroaselor scandaluri din ultimii ani, Zuckerberg a făcut promisiune importantă în cadrul F8. Mai exact, CEO-ul Facebook susține că rețeaua va pune din ce în ce mai mult accent pe confidențialitatea datelor și pe securitatea lor. Platforma va pune mai mult accent pe grupurile mici de oameni cu care avem tendința să comunicăm cel mai frecvent, a adus noi funcționalități în grupurile nișate și va aduce mai mult în atenția utilizatorilor conținutul care îi interesează.
Toate anunțurile sunt disponibile aici.