Clubhouse, aplicația audio, care a făcut vâlvă în România și la nivel global nu trebuie să aștepte prea mult pentru ca alte companii să le copieze conceptul. Facebook, în mod tradițional, a „furat” cele mai noi și interesante elemente de la competitori (stories de la Snapchat, Reels de la Tik-Tok etc), iar acum a venit momentul să lanseze Live Audio Rooms, adică elementul principal al Clubhouse.

Live Audio Rooms se va lansa în această vară, iar pentru început va fi disponibil doar unui număr mic de persoane. Această funcție va ajunge și pe Messenger pentru ca prietenii să poată comunica mai ușor. Utilizatorii vor putea să-și înregistreze conversațiile și să le distribuie, apoi ar putea cere bani pentru acces (fie sub forma de abonament, fie o singură plată).

Facebook spune că avea un fond pentru a „sprijini creatorii audio în dezvoltare”. Toate aceste conversații pot fi, de asemenea, transformate în „Soundbites”, clipuri audio de formă scurtă. Adică un fel TikTok, dar cu clipuri audio.

Soundbites va fi disponibil și în NewsFeed. Utilizatorii vor putea să le înregistreze cu un instrument separat din cadrul Facebook, pe care compania îl descrie ca „un studio audio în buzunar”.

Facebook mizează mai mult și pe podcasting. Compania spune că va începe să recomande emisiuni și episoade pe baza intereselor oamenilor și că oamenii le pot comenta și le pot recomanda prietenilor. Compania spune că 170 de milioane de persoane de pe Facebook sunt conectate la o pagină legată de un anumit podcast, iar mai mult de 35 de milioane de oameni sunt membri ai grupurilor de fani din jurul podcasturilor.

Zuckerberg spune că va fi lansat și un parteneriat cu Spotify, care va aduce player-ul Spotify pe Facebook, permițând oamenilor să asculte muzică și podcast-uri din NewsFeed.