Înainte de conferința F8, în cadrul căreia reprezentanții companiei vor prezenta noi date privind rețeaua socială Facebook, dar și noi funcții, CEO-ul Mark Zuckerberg a făcut un anunț important pe pagina lui.

Astfel, Zuckerberg a anunțat că utilizatorii vor primi, în următoarele câteva luni, un buton nou care le va permite să șteargă istoricul de navigare, precum și toate cookie-urile culese de Facebook până în acel moment.

"În browser-ul tău, există o opțiune simplă de a șterge cookie-urile și istoricul de navigare. Ideea este că foarte multe site-uri au nevoie de cookie-uri pentru a funcționa cum trebuie, dar tot trebuie să poți renunța la istoric atunci când vrei tu. Construim o versiune a acestei funcții pentru Facebook. Va fi simplu un buton simplu care îți va permite să golești istoricul de navigare pe Facebook - lucrurile pe care ai dat click, site-urile pe care le-ai vizitat și așa mai departe", a scris Mark Zuckerberg pe Facebook. Mai mult, cei care își doresc vor putea alege ca Facebook să nu stocheze deloc aceste informații.

Vestea s-ar putea să-i bucure pe mulți îngrijorați în legătură cu intimitatea online și confindențialitatea datelor lor, dar CEO-ul rețelei sociale a adăugat și un avertisment spre finalul anunțului, lucru care s-ar putea să supere ceva lume. "Pentru a fi toate lucrurile clare, în momentul în care ștergi cookie-urile din browser, o parte din experiența ta poate avea de suferit. E posibil să fii nevoit să te autentifici pe fiecare website pe care erai logat sau s-ar putea să trebuiască să reconfigurezi anumite lucruri. Același lucru se va întâmpla și pe Facebook", a explicat Zuckerberg.

Nu se știe exact când butonul de "Clear History" va fi disponibil utilizatorilor, dar e un semn clar că cei de la Facebook fac tot posibilul pentru a calma spiritele după scandalul Cambridge Analytica. În urmă cu câteva săptămâni, rețeaua socială a adăugat posibilitatea de a te deconecta de la toate aplicațiile pe care le-ai folosit vreodată.