În primele 10 luni ale acestui an, Fashion Days a încasat la nivel local 150 de milioane de lei, piața din România având o pondere de 63% în veniturile retailerului. În total, în cele trei piețe pe care operează, Fashion Days a strâns 236 de milioane de lei de la începutul acestui an. Iar perspectivele de creștere se mențin ridicate, oficialii companiei estimând o creștere de aproximativ 50% pe întreg anul 2017.
Pentru a crește veniturile și în 2018, reprezentanții retailerului și-au propus să introducă o serie de noi beneficii menite să atragă un număr tot mai mare de clienți. Astfel, în prima jumătate a anului viitor, Fashion Days va introduce opțiunea de livrare rapidă acasă, în 2 ore de la plasarea comenzii. Opțiunea este disponibilă în acest moment în cadrul eMAG.
Fashion Days, livrare și retur rapid în showroom
De asemenea, oficialii fashion Days doresc să intre și pe zona de showroom. Însă nu prin deschiderea propriilor showroom-uri, o strategie similară cu cea a eMAG, care a deschis 3 magazine offline în acest an (în București, Sibiu și Timișoara), ci prin introducerea unor servicii conexe în cadrul showroom-urilor deținute de eMAG.
”Pentru noi este un efort logistic foarte mare. Nu putem merge cu toată gama de produse sau cu toate numerele într-un showroom. Este imposibil. Spre deosebire de noi, eMAG poate genera venituri mari cu puține produse”, ne-a explicat Robert Berza, general manager Fashion Days.
Astfel, Fashion Days va introduce opțiunea de livrare rapidă (în aceeași zi) și gratuită în showroom-urile eMAG, precum și cea de retur. ”Poți câștiga o zi întreagă. Ne dorim să fim și în offline, însă nu cu vânzarea propriu-zisă a produselor noastre. Aceasta se va face doar online”, a mai spus Robert.
În plus, prezența fizică nu este nici pe lista de dorințe a clienților companiei. ”Nu își doresc să probeze hainele de pe site în offline, ci doresc rapiditate, oricum ar fi ea: la livrări, produse noi aduse mai des”, a adăugat managerul Fashion Days.
Cosmetice și parfumuri, de vânzare pe Fashion Days
De altfel, pentru a veni în ajutorul clienților, există din luna mai 2017 serviciul Fit Finder, care îi ajută pe cei care vor să comande să aleagă mărimile potrivite.
Tot din 2018, Fashion Days vrea să aducă pe site produse cosmetice și parfumuri. ”Este unul dintre beneficiile migrării între platforme. Noi am dus din stocul de fashion către eMAG, și aducem de la ei cosmetice și sporim zona de home&deco”, ne-a precizat Robert.
În acest moment, zona de decorațiuni are o pondere de circa 2-3% în veniturile companiei.
Se va pune accent mai mare și pe susținerea propriului brand, Zee Lane, un private label de care se ocupă un birou Fashion Days din Milano. Produsele sub brand propriu sunt realizate în fabrici din România, Italia și China. ”Dacă în 2016 vânzările brandului propriu erau de circa 8-9% din total, în 2017 ponderea a ajuns la 11-12%. Cam 1 din 8 lei vin din Zee Lane”, adaugă acesta.
Cumpărături de pe gadgeturi mobile
Potrivit reprezentanților companiei, faptul că au plusat pe vânzările realizate prin intermediul aplicațiiilor de Android și iOS, a fost unul dintre factorii care au contribuit la creșterea veniturilor. În Astfel, în acest moment telefoanele mobile reprezintă canalul de vânzare preferat de clienții Fashion Days, fiind peste 250.000 de descărcări active. La nivelul lunii octombrie, aplicația Fashion Days pentru dispozitivele mobile a fost utilizată pentru 54% din comenzile plasate de clienții din România.
De altfel, traficul prin aplicațiile de iOS și Android a crescut cu 59% în perioada ianuarie-octombrie 2017 (year-on-year), veniturile din vânzările de pe dispozitivele mobile reprezentând 52% din totalul veniturilor (față de 42% în urmă cu un an).
Fashion Days a crescut și din investițiile permanente făcute în creșterea stocului de marfă, care numără peste 40.000 de produse de la mai mult de 430 de branduri precum Diesel, Pepe Jeans London, Tissot, Nike, Trespass, Geox, Levi's, US Polo, Coccinelle, Burberry, Valentino, Jimmy Choo, Prada.
Stocuri mai mari pe Fashion Days
”Încercăm ca jumătate din stocul de produse să fie din colecții noi. Acesta este focusul nostru, să aducem ultimele colecții ale brandurilor. Ne-am crescut numărul de articole pe stoc cu 20%”, a declarat recent Robert Berza, general manager Fashion Days.
Potrivit acestuia și beneficiile pe care retailerul le-a implementat pentru consumatori au fost un motor de creștere pentru companie. Astfel, clienții Fashion Days pot verifica coletul la livrare, serviciu pe care retailerul l-a implementat din vara acestui an, precum și opțiunea de livrare gratuită acasă – pentru cumpărături mai mari de 150 de lei – și la Poștă – pentru cumpărături de peste 50 de lei.
Fashion Days va organiza Black Friday 2017 începând cu data de 16 noiembrie, seara, perioada de reduceri continuându-se pe data de 17 noiembrie. Pentru ediția din acest an, retailerul are în ofertă 1 milion de produse, reducerile ajungând până la 90%.