Oamenii se feresc să-și cumpere haine online dintr-un motiv simplu: nu știi niciodată dacă M-ul pe care îl porți acum are aceleași dimensiuni cu M-ul pe care vrei să-l comanzi. În încercarea de a-și convinge utilizatorii că îmbrăcămintea și încălțămintea comandată de pe site-ul Fashion Days se va potrivi la perfecție, magazinul online a lansat opțiunea Fit Finder.

Potrivit unui comunicat, opțiunea a fost testată cu succes în ultimele luni, într-un proiect pilot și a inclus un număr limitat de produse. Începând cu luna aprilie, Fit Finder este accesibil clienților Fashion Days pentru produsele disponibile din categoriile de îmbrăcăminte și încălțăminte, prin versiunea de desktop a site-ului.

„Fit Finder este un diferențiator puternic în retailul de fashion online și introducerea acestuia în platforma Fashion Days face parte din strategia noastră de a veni în întâmpinarea clienților cu soluții personalizate pentru ca experiența lor de shopping să fie excelentă. Această tehnologie simplifică modul în care clienții își aleg hainele și încălțămintea și poate fi privită chiar ca un consilier virtual. Pentru clienții Fashion Days este cel mai ușor acum să comande măsura potrivită și să se bucure de confortul shopping-ului online, fără să își facă griji că produsul pe care și-l doresc nu li se potrivește”, spune Robert Berza, General Manager Fashion Days.

Cum găsești măsura potrivită cu Fashion Days Fit Finder

Pentru a primi sugestii pentru măsura potrivită la haine și încălțăminte, clienții își pot crea în platforma Fashion Days un profil care cuprinde informații legate de vârstă, greutate, înălțime, forma siluetei, măsura pe care o poartă în mod obișnuit la încălțămintea de la anumite branduri. Pe baza acestor informații și în funcție de brandul ales, tool-ul le sugerează clienților măsura care a fost comandată cel mai des și cu cea mai mică rată de retur de persoane cu profile similare.

Recomandările Fit Finder sunt făcute pe baza unui algoritm care analizează informații de la peste 15.000 de branduri internaționale și 250 de milioane de date de achiziții și retururi plasate la nivel global. Algoritmul se bazează și pe analiza detaliată a potrivirii între branduri pentru 10 milioane de obiecte vestimentare și de încălțăminte, pentru a oferi cele mai precise recomandări.

Fit Finder stimulează vânzările Fashion Days

Opțiunea a fost implementată la nivelul întregului site în urma rezultatelor proiectului pilot desfășurat în perioada decembrie 2016 – martie 2017, pe versiunea de desktop a platformei Fashion Days. În acest interval, rata de conversie pentru sesiunile de shopping ale clienților care utilizau Fit Finder pentru a-și afla măsura potrivită a fost mai mare cu aproximativ 10% față de situațiile în care tool-ul nu a fost folosit.

Din datele disponibile în perioada analizată, profilul clientului care a utilizat tool-ul Fit Finder este orientat spre achiziție. Astfel, din totalul produselor adăugate în coș de clienții Fashion Days care au utilizat Fit Finder, doar 22,7% au fost eliminate înainte de finalizarea cumpărăturilor. În același timp, procentul de produse eliminate din coș înainte de finalizarea achiziției de către clienții care nu au utilizat acest tool a fost de 77,2%.

Interesul pentru completarea profilului a fost similar pentru femei și bărbați, 72% dintre femeile, respectiv 67% dintre bărbații care au primit recomandarea de a folosit Fit Finder au făcut-o. În această perioadă, Fit Finder a fost utilizat cu precădere de clienții din București și Ilfov, urmați de cei din județele Cluj, Timiș, Constanța și Brașov.