În doar o lună de zile, profesorii de educație financiară au susținut 136 de ateliere și au predat lecții interactive pentru 4.022 de copii, care s-au înscris la sesiunile online. Aceste rezultate confirmă atât nevoia, cât și dorința celor mici pentru lecții financiare.

Din acest motiv, FLiP își continuă parcursul online și anunță următoarea serie de ateliere financiare, unde părinții sunt invitați să-și înscrie copiii. Atelierele continuă toată vara, iar înscrierile se fac pe site-ul Școala de Bani.

În urma atelierelor susţinute până acum, elevii au devenit mai conștienți de valoarea banilor și și-au îmbogățit cunoștințele financiare. Astfel, conform chestionarelor lansate în rândul profesorilor și elevilor, 24,8% dintre copiii participanți au declarat că știu acum de ce este important să economisească și care sunt diferențele dintre mai multe tipuri de economii (bancă vs.pușculiță).

Peste 22% dintre elevi au învățat termeni financiari noi și și-au îmbogățit limbajul financiar, 15,2% au învățat cum să gestioneze un buget personal, dar și pe cel al familiei. Dintre participanți, 10% au învățat cum să aprecieze valoarea banilor, iar peste 6% dintre ei au aflat care e diferența dintre nevoi și dorințe, dar și ce sunt veniturile și cheltuielile. Nici termenii mai puțin ușori nu au fost lăsați deoparte, astfel că 3% dintre elevi au învățat inclusiv despre costurile de producție și relația cu prețul.

Anul acesta, o bună parte a atelierelor de educație financiară au fost susținute cu implicarea trainerilor Școlii de Valori, adolescenți talentați și implicați, care le-au captat imediat atenția celor mici și au răspuns pe loc valului de întrebări venite din partea elevilor.

„Când am decis pentru prima dată să fac parte din proiectul Școala de Bani pe Roți, nu conștientizasem încă ceea ce însemna de fapt „a fi trainer". M-a atras ideea de a face parte dintr-un proiect la „scară mare. Însă abia când primii copii au intrat în camionul FLIP, am realizat că nu beneficiile pe care acea activitate de training mi le aducea mie contau, ci totul se rezuma la acei copii - cunoștințele pe care aveau să le dobândească în cadrul atelierului, experiența pe care aveau să o aibă, dar și evoluția lor”, spune Anisia Pîrvulescu, elevă în clasa a XI-a, la Colegiul Național Traian, din Drobeta Turnu Severin.

În funcție de vârstă, cei mici au fost distribuiți în două tabere - Detectivii (7-10 ani) și Exploratorii (11-14 ani) și au parcurs împreună 5 etape: Configurator, Testare practică, SEIF, Forum Opinii și Globalizare. Astfel, ei au învățat noi termeni financiari, au aflat cum sunt grupate cheltuielile, dar și despre valoarea obiectelor, economii și globalizare.

„Am fost foarte bucuroasă că există asemenea inițiative, copiii au nevoie de o învățare diferită față de ce se întâmplă la școală în mod normal, activitățile nonformale contribuie la procesul lor de asimilare a cunoștințelor“ , spune Andrada Mazilu, învățătoare la Liceul Teoretic Nicolaus Lenau din Timișoara.

FLiP, Școala de Bani pe Roți este un proiect al BCR prin care Școala de Bani devine o caravană educațională la bordul unui camion modular. După izbucnirea pandemiei, Școala de Bani pe Roți a trecut în online și îi invită pe toți profesorii și părinții să îi înscrie pe copiii cu vârste cuprinse între 7 și 14 ani la atelierele gratuite de educație financiară susținute acum în mediul virtual.