Compania TREMOT DOBRE ȘI FIII, înființată în 1992, are o capacitate de procesare a mierii de aprox. 3000 tone pe an, cu o bază de colectare de aproximativ 2.000 de apicultori, care produc și livrează numai miere pură românească, foarte apreciată la export. Investiția ROCA vine să rezolve dificultatea financiară a companiei și va susține dezvoltarea Tremot în noi domenii, precum retail și HoReCa.

„Ne-am câștigat clienții interni și externi prin comercializarea de produse apicole de înaltă calitate, adevărate alimente-medicament. ROCA este exact soluția de care aveam nevoie acum, dar și pentru a crește în viitor. Demonstrăm împreună că se poate și că inițiativa românească, mai ales pentru produsele absolut necesare unei vieți sănătoase, va realiza miracolul. Țara noastră se poate îmbogăți dacă se va înțelege că cea mai bună soluție este încurajarea capitalului românesc, iar în domeniul agricol și alimentar, cu precădere dezvoltarea de produse foarte căutate, BIO și premium, autentic naturale, așa cum sunt produsele Tremot.,ˮ declară Traian Dobre, antreprenorul care a pus bazele afacerii de familie Tremot, acum mai bine de 25 de ani.

România se află pe locul 4 la producția de miere din UE, cu un nivel anual cuprins între 24.000 de tone și 35.000 de tone, în funcție de condițiile meteo.

Din punct de vedere al calității, mierea românească se plasează pe primele locuri în preferințele consumatorilor – este foarte apreciată, atât pe piața intracomunitară, cât și în țări asiatice (Japonia, Coreea de Sud, etc.) – aproximativ 80% din producția apicolă a firmei este dirijata la export sau livrărilor intracomunitare.

Citește obiectivele fondului ROCA, în care investesc și fondatorii Dedeman, în acest articol.

Piețele pe care activează Tremot

Compania Tremot activează preponderent în piața europeană, cu livrări în Germania, Italia, Franța, Spania, Austria, Polonia, dar și în afara UE: SUA, China, Japonia, Indonezia, Singapore, Iordania.

Tremot este ce-a de-a treia tranzacție a platformei de investiții ROCA, alături de brandul S-Karp, o companie din Brașov producătoare de pantofi sport și urban, precum și de Frigotehnica, lider local în domeniul tehnologiei frigului comercial și industrial.

Analizele specialiștilor ROCA au identificat o resursă neexploată în zona investițiilor cu potențial real de creștere, pe care platforma le valorifică în tranzacții dedicate brandurilor locale. România are 11.000 de companii cu active de peste un milion de euro care au nevoie de investitori. Din totalul acestor companii de impact, primele 1000 acoperă 50% din producția autohtonă, iar următoarele 1.500 de societăți acoperă încă 40%. Terenul fertil găzduiește următoarele 5.000 de firme, care nu găsesc soluții la bănci și sunt prea mici pentru investiții clasice.