Prin acest parteneriat, go-mio.ro – platforma digitală a primului ghid gastronomic internațional din România - oferă posibilitatea de a cumpăra carduri cadou pentru experiențe gastronomice viitoare și de a rezerva online mese la restaurant prin intermediul ialoc. Restaurantele care fac parte din comunitatea extinsă Gault&Millau vor putea încheia parteneriate în condiții speciale cu platforma de rezervari ialoc.ro.

După lansarea restaurantului online Go-Mio, o măsură prin care ghidul a transformat toate platformele sale digitale într-un restaurant colectiv digital, ghidul Gault&Millau continuă să sprijine restaurantele din comunitatea să meargă #maideparte.

ialoc.ro, cea mai mare platformă locală de rezervări de mese în restaurant atât ca număr de localuri rezervabile cât și ca număr de descărcări ale aplicației mobile, a fost la rândul său activă în susținerea restaurantelor încă de la începutul crizei CoVid-19. Încă din primele zile de după închiderea restaurantelor, a lansat cardurile cadou, apoi prin a inclus facilitatea de “comandă la pachet direct în platformă”.

Începând de astăzi, utilizatorii platformei ialoc pot vedea care dintre restaurantele din platformă fac parte din comunitatea extinsă Gault&Millau, în timp ce restaurantele selectate de acest ghid pot beneficia de condiții speciale de colaborare cu ialoc. Tot începând de astăzi, utilizatorii platformei go-mio.ro pot face rezervări online sau achiziționa carduri cadou direct din paginile cu recenzii pentru restaurante, scrise de evaluatori independenți.

Odată cu acest parteneriat, Gault&Millau și ialoc anunță lansarea, pe 1 iulie 2020, a cardului cadou #maideparte, care va putea fi folosit pentru experiențe gastronomice doar în restaurantele din comunitatea extinsă Gault&Millau care sunt prezente pe platforma ialoc.

Pe toată perioada cât restaurantele din România au fost închise, atât Ialoc, cât și Gault&Millau au lansat proiecte și servicii speciale pentru a sprijini restaurantele și pentru a facilita experiențele gastronomice pentru publicul larg, în condiții de siguranță. Cele două companii au decis să dezvolte un parteneriat pe termen lung pentru a sprijini gastronomia, unul din sectoarele puternic afectate de CoVid-19. Eforturile comune se îndreaptă către restaurantele selectate în comunitatea Gault&Millau – pentru a putea beneficia de serviciile oferite de ialoc, și către publicul larg – pentru a putea, prin intermediul platformelor ialoc și go-mio.ro să acceseze cu ușurință experiențe gastronomice memorabile.

Comunitatea extinsă Gault&Millau cuprinde restaurante:

  • selectate în ghidurile de restaurante Gault&Millau din 2018 și 2019 lansate pe piața locală
  • recent deschise și identificate de evaluatorii independenți ai Gault&Millau ca fiind cu potențial de a intra în noul ghid în 2021
  • premiate în unul din ghidurile trecute Gault&Millau și deschise după publicarea celui mai recent ghid sau care au bucătari-șef premiați în unul din ghidurile trecute și sunt cu potențial de a intra în noul ghid în 2021
  • recomandate direct de cel puțin unul dintre bucătarii din ghidurile 2018 și 2019 – pe baza potențialului de a intra în noul ghid 2021

Evaluările restaurantelor selectate în cele două ghiduri de restaurante de până acum (edițiile 2018 cu 141 de restaurante și 2019 cu 275 de restaurante) au fost realizate de o echipă de evaluatori anonimi, locali (cetățeni români și expați) și internaționali, folosindu-se aceeași metodologie de evaluare ca în toate țările în care este prezent ghidul. Punctajul acordat este de la 0 la 20 de puncte și de la 0 la 5 bonete, iar în ghid apar doar restaurantele care au cel puțin 10 puncte. Cel mai mare scor din România a fost de 15,5 puncte, echivalent a 3 bonete.

Următorul ghid de restaurante va fi lansat la finalul anului 2021.

“Am pornit ialoc din dorința de a digitaliza un proces învechit și reînvechit. Pentru mine, ialoc este o unealtă de explorare a orașului, cu tot ce înseamnă el. Nu e doar experiența unei rezervări la restaurant cât se poate de ușoară, ci experiența unei culturi, unei emoții, unor momente cu ceimdragi ce nu pot fi cuantificate, iar rezervarea este primul pas către aceste momente. Parteneriatul cu Gault&Millau reprezintă, pentru noi, un vot de încredere - ghidul este la fel de atent în alegerea brandurilor cu care se asociază ca în evaluarea felurilor de mâncare din restaurantele pe care le recomandă”, spune Cosmin Măgureanu, CEO ialoc.ro (puteți afla mai multe detalii despre ialoc.ro aici).

“Rămânem dedicați misiunii noastre – aducem împreună pe creatorii de gust cu cei care îl caută. Perioada aceasta ne-a demonstrat încă o dată că bucătarii și restaurantele din comunitatea noastră au resurse inepuizabile de optimism și creativitate. Ei merg mai departe și conturează un nou normal, în care gastronomia rămâne pe traiectoria ascendentă din ultimii ani – există un interes crescut pentru experiența din jurul gustului, pentru punerea în valoare a terroir-ului în încercarea de a oferi experiențe memorabile. ialoc sunt un partener excelent de dialog, avem obiective similare și activități complementare, deci toate premisele pentru contura proiecte de impact pentru acest sector”, precizează Raluca Hriţcu şi Ştefan Mortici, Country Managers Gault&Millau România.

Am selectat și noi afaceri care ne-au plăcut, dintre cele listate pe cadou.ialoc.ro, restaurante, gelaterii, saloane de înfrumusețare, magazine de haine personalizate sau afaceri cu dulcețuri naturale. Puteți să vedeți poveștile lor în secțiunea Solidaritate.