Pe 16 septembrie am fost invitat la studioul Ubisoft România pentru o sesiune de joacă cu Mario + Rabbids Sparks of Hope. După cum îți imaginezi, jocul se lansează exclusiv pe Switch și este dezvoltat de Ubisoft Paris și Ubisoft Milano.

Jocul este un crossover între Mario de la Nintendo și franciza Raving Rabbids de la Ubisoft, iar acesta este al doilea titlu din serie, după Kingdom Battle lansat în 2017.

Nu pot să fac o comparație între cele două jocuri deoarece nu l-am jucat pe primul. Mario + Rabbids Kingdom Battle a primit recenzii favorabile și după ce am petrecut în jur de 2 ore cu noul titlu, pot spune că și Sparks of Hope va fi bine primit.

Însă să le luăm pe rând și să vă povestesc experiența mea. Am luat jocul de la început și după o perioadă de tutorial am intrat direct în povestea principală. Un rău suprem pe nume Cursa a răspândit o materie întunecată numită Darkmess și caută să absoarbă energia Sparks-urilor, creaturi drăguțe formate prin fuziunea dintre Lumas și Rabbids, aruncând galaxia în haos. Mario și prietenii săi trebuie să călătorească în diferite lumi pentru a restabili pacea în galaxie, pentru a-i salva pe Sparks și pentru a îl învinge pe Cursa.

Cam așa sună premisa. Poate nu sună extraordinar de original, dar pentru genul acesta de joc nici nu este extraordinar de important. Am pornit în căutarea și salvarea primului Spark cu Mario și cu Rabbid Peach, însă echipa este mai mare și poți schimba personajele în funcție de cum dorești sau cum scenariu îl cere deoarece fiecare dintre personaje are punctele sale forte. Vei putea alege dintre Mario, Luigi, Princess Peach, Rabbid Peach, Rabbid Luigi, Rabbid Mario, Rabbid Rosalina, Edge și Bowser. La început poți controla doar doua personaje in luptă, însă după primul boss vei debloca și al treilea loc în echipă. Nu știu exact dacă până la finalul jocului vei debloca și alte locuri sau vor rămâne doar trei.

Sistemul de luptă este similar cu cel din primul joc, adică unul tactic, însă au fost adăgate modificări bine venite precum posibilitatea de a te mișca unde dorești tu pe teren, într-o anumită limită, înainte de a efectua o acțiune. Poți face și un dash prin care lovești adversarii înainte de a efectua un atac tactic. În același timp poți efectua un team jump și astfel poți să avansezi mai mult și să iei prin surprindere adversarii. Altfel restul luptei este pe tururi și după ce ai terminat tot ce aveai de făcut predai ștafeta adversarului și tot așa. Te pui după un obiect și tragi, iar șansele de reușită țin cont de mai multe elemente precum distanța și dacă este protejat de ceva sau nu. Un fel de XCOM, pentru cei care sunt familiarizați cu seria, dar cu personaje simpatice. Un alt lucru schimbat față de primul joc este faptul că aici poți să-l înlocuiești și pe Mario dacă dorești.

Am jucat pe nivelul mediu de dificultate și am rămas surprins de faptul că jocul poate fi o provocare pe alocuri. Nu rezolvi orice situație trimițând eroii înainte, trebuie să și gândești puțin tactic și să știi când să ataci. Altfel riști să pierzi. În cele două ore petrecute în joc nu am pierdut nicio luptă, însă mă aștept ca lucrurile să devină și mai complicate. Cu bossul de la finalul sesiunii a fost ceva mai complicat și a doua încercare a fost una norocoasă.

Pentru ca luptele să fie mai interesante, inamicii au puncte slabe și puncte tari, iar personajele tale avansează în nivel și le poți dezvolta pe anumite ramuri ca într-un joc RPG. De asemenea, în timp obții aceste Sparks care folosite îți dau anumite avantaje (damage mai mare etc). În perioada de joc m-am distrat cu Mario + Rabbids Sparks of Hope și sunt vreau să joc până la capăt.

La nivel de grafică, audio și animații nu o să insist prea mult și vreau să vă spun că e un joc clasic Nintendo, cu un stil cartoony, însă animațiile și efectele grafice sunt foarte bine făcute și smooth. Ce am jucat eu se află într-un stadiu foarte bun și nu am văzut nici măcar un singur bug.

Și ca să vă zic și ceva ce nu mi-a plăcut este faptul că animațiile la atacurile speciale se repetă de fiecare dată când sunt activate, dar poți să ții apăsat pe un buton pentru a le evita. Iar o a doua chestie, muzica și faptul că majoritatea personajelor nu pot vorbi, ci doar scot sunete inteligibile, ar putea deveni enervante după mai mult timp. Cât m-am jucat eu nu pot să zic că m-au enervat, însă îmi imaginez că după 4-5 ore poate deveni obositor.

Mai departe, ce-mi doresc de la acest joc este să aibă un gameplay suficient de variat pentru a păstra lucrurile interesante până la final, iar aici va avea o contribuție mare și level design-ul care va juca și el un rol important.

Mario + Rabbids Sparks of Home se lansează pe 20 octombrie pe Nintendo Switch, iar după lansare sunt promise mai multe DLC-uri și expansionuri, iar unul promite și introducerea lui Rayman ca personaj pe care-l poți controla. Ce am jucat arată bine și m-a distrat și sper că așa să fie restul jocului.