În ianuarie, Homefresh a primit o investiție de 250.000 de dolari din partea unui grup de investitori privați. După ce fondatorii declarau că intenționează să ajungă în Cluj-Napoca în următoarele luni și în București din vară, pe site-ul companiei s-a anunțat că Homefresh devine disponibil și în Cluj-Napoca, din 15 aprilie.

Homefresh este un startup din Timișoara fondat de Ștefan Szakal, Oana Pîslaru și Ovidiu Bejan. Acesta le permite utilizatorilor să pregătească ușor și rapid diverse feluri de mâncare - după ce faci comandă pe site, compania îți trimite un coș cu ingredientele necesare preparatului ales și rețeta pas-cu-pas, iar tu trebuie doar să urmezi instrucțiunile.

Puteți citi pe start-up.ro un articol mai amplu despre Homefresh.ro, afacerea cu mâncare lansată de o echipă de IT-iști.

După un an de activitate, Homefresh a reușit să se stabilizeze operațional în Timișoara. În momentul de față au o creștere de 1.800% de la an la an, iar clienții care revin sunt în proporție de 80%, cu măcar două comenzi în fiecare lună.

De ce revin clienții la Homefresh? "Ne uităm la clienți și ne dăm seama că noi vindem experiența. Rețetele fiecăruia arată diferit. Dar experiența e că ești implicat în gătit. Oamenii acceptă că dacă nu le-a ieșit cum trebuie e de multe ori din cauza lor. Suntem împreună în povestea aceasta. Noi le dăm ingredientele și e pe bază de încredere dacă vei urma indicațiile pe care ți le dăm", spune Ștefan.

În fiecare cutie Homefresh sunt ingredientele, dar și foaia cu instrucțiuni despre cum trebuie să gătești. Ștefan consideră că modelul acesta de business e asemănător cu cel creat de Ikea, care creează un sentiment de apartenență. Chiar dacă tu doar urmezi instrucțiunile, psihologic simți că faci parte din proces.

Pentru a eficientiza livrările, Homefresh a încercat diverse metode. Momentan, au colaborări cu firmele și cu un lanț de brutării din Timișoara. "Avem abonamente cu angajații, dar companiile ne ajută cu optimizarea livrărilor: informare la recepție, frigidere, spațiu la bucătărie. Nu e un abonament finanțat de firmă, dar angajații sunt ajutați să comande mai ușor de la noi", spune Szakal. Momentan au astfel de angajamente cu 25 de companii, dar clientul final rămâne tot angajatul.