Pe 4 și 5 octombrie, pe scena How to Web, competiția Spotlight aduce în fața a mai mult de 2.500 de participanți peste 40 de startup-uri din regiune.

Fondatorii companiilor vor putea accesa expertiza unor specialiști globali în industrie, vor câștiga vizibilitate, prezentându-și produsul pe scena How to Web și vor concura pentru cel mai mare premiu investiție din regiune, de 880.000 de euro.

Premiul competiției este sindicalizat de fonduri de investiții renumite în Europa: Credo Ventures, SMOK Ventures, Fiedler Capital, Startup Wise Guys, Underline Ventures, Fortech Investments, Seedblink și investitori de tip angel, precum Iulian Cîrciumaru.

Procesul de selecție al startup-urilor

Peste 300 de startup-uri din regiune s-au înscris pentru a fi parte din programul și competiția Spotlight.

Selecția startup-urilor participante a fost realizată de către un juriu avizat, format din Ondrej Bartos, Credo Ventures; Borys Musielak, SMOK Ventures; Robert Hegedues, Fiedler Capital; Bogdan Iordache, Underline Ventures; Valentin Filip, Fortech Investments; Andrei Dudoiu, SeedBlink; Dag Ainsoo, Startup Wise Guys și o serie de investitori de tip angel sau directori executivi din industrie precum Iulian Cîrciumaru; Silvia Carasel, Google România; Cristian Pațachia, Orange România și Mihaela Pascu, BRD – Groupe Société Générale.

Criteriile care au stat la baza selecției sunt dimensiunea pieței, experiența echipei, valoarea și potențialul de scalabilitate a produsului.

Spotlight 2023: startup-urile participante

În topul startup-urilor selectate pentru programul și competiția Spotlight sunt:

  • Cortexhub.ai
  • Collabwriting
  • SpeechifAI
  • Gyfted
  • writeGPT
  • Youni
  • Salesforge
  • MACHINERIC
  • RepsMate
  • Rayscape

Lista completă a startup-urilor tech participante se poate consulta pe website-ul How to Web.

Startup-urile selectate dezvoltă produse în industrii precum: e-commerce, healthcare, SaaS, edTech, mobility, gaming, inteligență artificială.

Acestea vor intra în cursa pentru marele premiu și beneficiind de multiple oportunități precum expunerea startup-ului în cadrul pavilionului dedicat, sesiuni de mentorat cu experți globali sau întâlniri cu unii dintre cei mai cunoscuți investitori.

Startup-urile aplicante, dar care nu au fost confirmate pentru Spotlight beneficiază de bilete reduse 60% la întreg evenimentul How to Web 2023 direct prin înscrierea pe pagina dedicată.

Astfel, vor intra în procesul de dealflow cu investitori precum Staffan Helgesson, General Partner la Creandum și investitor în unele dintre cele mai renumite company precum Bolt sau Spotify; Allen Taylor, Managing Partner la Endeavour Catalyst; Ondrej Bartos, General Partner la Credo Ventures; Dan Lupu, Partner la Earlybird Venture Capital; Irina Haivas, Partner la Atomico și mulți alții. Pe lângă acces direct la investitori de renume, vor beneficia și de două zile de networking și descoperire a celor mai bune practici de la fondatori și experți globali care au dezvoltat Basecamp, HBO Max, Paddle sau Calendly.

Programul și competiția Spotlight

Spotlight este parte din conferința How to Web, desfășurându-se în cadrul evenimentului. Astfel, pe parcursul a celor 2 zile de eveniment, 4 și 5 octombrie, startup-urile participante vor participa la întâlniri unu la unu cu mentori și investitori, își vor prezenta produsele în fața publicului pe scena startup, iar în ultima zi de eveniment, 6 startup-uri finaliste vor concura pentru marele premiu investiție pe scena principală a conferinței, în fața a peste 2,500 de participanți. Câștigătorul competiției va fi desemnat de către juriu în timpul evenimentului și va fi anunțat în cadrul momentului final din conferința How to Web 2023.

Ultimele 200 de bilete pentru conferința How to Web se pot achiziționa de pe website-ul evenimentului: https://www.howtoweb.co/tickets/.