Alături de investitorii de equity crowdfunding participă fondul GapMinder VC, care este lead investor și în cadrul acestei runde, consolidându-și participația pe care o are în compania Ialoc SRL încă de acum 2 ani. La această rundă participă și investitori privați, cum ar fi Domeniul Bogdan, producătorul de vinuri sau Lister Capital.

Lansată în anul 2017, ialoc.ro a agregat o piață tânără, restaurantele românești fiind până de curând lipsite de posibilitatea rezervărilor online, această facilitate oferită clienților fiind organizată intern de fiecare local pe suport de hârtie sau cel mult într-un fișier. Puteți citi pe larg povestea aplicației care îți rezervă o masă fără să suni la restaurant.

Conceptul de sharing economy se validează și în cazul HoReCa, restaurantele autohtone contemporane având un canal nou de atragere a clientelei.

Cu un număr de 460.000 de clienți “așezați”, platforma ialoc.ro este pe punctul de a accesa mass-market, după validarea acestui model de business de către early adopters. Această etapă este momentul în care ialoc.ro va diversifica oferta, trecând de la un model “B2B” la un model “B2B2C”, în care consumatorii finali beneficiază direct de produsele inovatoare ale ialoc.ro.

“Misiunea ialoc pentru piața B2B este de a crește veniturile restaurantelor partenere cu până la 30%, iar pentru piața B2C este de a deveni punctul central la care se raportează consumatorul final atunci când dorește să iasă în oraș. Pe termen mediu, ne propunem să dublăm numărul de utilizatori activi prin fidelizarea acestora și implementarea mecanismelor de gamification, menite să ajute utilizatorul să reducă eforturile de căutare și selecție. În colaborarea cu Gapminder, SeedBlink, Domeniul Bogdan și Lister Capital, am atras smart money, investitori care ne pot conecta mai bine cu piața HoReCa, alături de care construim strategia de scale-up. Prin listarea pe platforma SeedBlink ne deschidem astfel către clienți care pot fi și mai mult părtași la povestea noastră, devenind investitori. Prin runda curentă de finanțare vom reuși să comunicăm către o piață mult mai largă de utilizatori ai aplicației, aproximativ 2,2 milioane de useri adresabili, și să deschidem un nou canal de business cu potențial de scalare și extindere pe piețele internaționale”, spune Cosmin Măgureanu, fondatorul ialoc.ro si Directorul General al platformei.

Această rundă de finanțare coincide cu un moment cu dublă însemnătate pentru ialoc.ro: un pas hotărât către mass-market cu afacerea de bază și diversificarea ofertei către consumatoril, venind aproape de utilizatorii finali cu oferte speciale. Experiențele din România vor fi validate și în regiune, dinamica business-ului având caractere comune.

“După prima rundă de investiții în Ialoc.ro realizată în 2018 prin programul de accelerare Techcelerator, echipa și businessul lor au confirmat tracțiunea și dezvoltarea în piața locală. Suntem bucuroși că acum compania a ajuns la etapa scalării internaționale și diversificării și că în cadrul acestei noi runde de finanțare putem aduce alături de noi și investitori privați, în regim de de equity crowdfunding, prin intermediul SeedBlink”, spune Cristian Dascălu, Partener GapMinder și cofondator Techcelerator.

Un alt reper important pentru poziționarea și remarcarea performanței ialoc.ro este parteneriatul exclusiv pe piața din România, încheiat la finalul anului 2019, cu cea mai populară platformă de travel, Tripadvisor.com, rezervările fiind făcute direct prin intermediul ialoc.ro ori de câte ori un restaurant listat pe Tripadvisor are contract cu platforma locală.

Mai mult, se conturează oportunitatea pentru ialoc.ro de a se integra și în piețele externe din regiune, industria rezervărilor fiind în creștere semnificativă la nivel internațional.

Ialoc.ro se înscrie în seria startup-urilor regionale care se lansează către faza următoare a validării produsului de bază.

“Ne bucurăm că avem ocazia să facilităm investitorilor din plaforma noastră de equity crowdfunding acesul la investiția într-o companie inovatoare care a jucat rolul de formatoare de piață și care acum are ocazia să-și consolideze leadershipul, investind în vânzări și marketing, plus adăugarea de produse noi pentru consumatori. Un alt semnal pozitiv pentru noi este parteneriatul în această listare cu GapMinder VC, unul dintre cele mai active fonduri de venture capital din zona de seed money de pe piața românească”, afirmă Andrei Dudoiu, cofondator și CEO SeedBlink.

SeedBlink este cea mai mare platformă locală de equity crowdfunding, care susține investitorii și democratizează investițiile prin “matching-ul” acestora cu startup-uri inovative. Angajamentul și misiunea noastră sunt de a pune umărul la dezvoltarea ecosistemului antreprenorial, permițând startup-urilor în căutare de finanțare accesul pe platformă și în primul rând facilitând alegerea de către investitori a startup-urilor preferate.

Chiar și așa însă, fondurile sunt supuse riscului de a le pierde. Investițiile în startup-uri sunt considerate în toată lumea ca fiind afaceri riscante iar investitorii trebuie să aloce acestui demers doar sumele pe care iși permit să le piardă. Unele dintre căile de diminuare a riscurilor sunt diversificarea investițiilor și alegerea cu predilecție a domeniilor în care investitorii au experiență și/ sau în companii în ale căror produse ei cred cu tărie.

GapMinder este un fond de capital de risc de 40 de milioane de euro, care investește în companii de tehnologie create în România și Europa Centrală care cresc rapid la nivel internațional, aflate în faza de Seed sau Serie A. Partenerii GapMinder au o abordare directă ca investitori, ajutând companiile să crească prin consultanță strategică și implicare directă în organizarea operațională, guvernanța corporativă și disciplina financiară.

Portofoliul GapMinder include companii precum FintechOS, TypingDNA, SmartDreamers, Deepstash, Frisbo. GapMinder este co-finanțat în majoritate prin Programul Operațional Competitivitate 2014 - 2020.