Cifre de re╚Ťinut pentru eMAG România:

  • peste 13 milioane de produse în platform─â vândute de eMAG ╚Öi de parteneri
  • peste 60% din comenzi care se livreaz─â la easybox
  • tot mai mul╚Ťi oameni aleg s─â comande din aplica╚Ťie – per total mobile este 80% (aplica╚Ťie ╚Öi de pe telefonul mobil)
  • circa 500.000 de conturi eMAG Genius
  • 1,3 milioane de clien╚Ťi care au acces la My Wallet

Irina Pencea s-a al─âturat eMAG pe pozi╚Ťia de Chief Marketing Officer la începutul lunii iulie 2022, din acest rol coordonând strategia de brand ╚Öi de marketing a eMAG ╚Öi echipele de marketing din România, Ungaria ╚Öi Bulgaria.

Venirea ei în echipa eMAG venea dup─â o experien╚Ť─â de peste 23 de ani în marketing ╚Öi comunicare, în care a contribuit la construc╚Ťia mai multor branduri de succes din industrii variate, de la banking ╚Öi ecommerce la retail ╚Öi energie.

Cu o preg─âtire academic─â în marketing, Irina ╚Öi-a început cariera în publicitate în 1999, iar vreme de zece ani a pus bazele unora dintre agen╚Ťiile de publicitate de succes din România. Înainte de a se al─âtura eMAG, Irina a fost CEO ╚Öi co-fondator al Jam Session Agency, o agen╚Ťie independent─â de publicitate din România.

De la venirea ei în cadrul eMAG ╚Öi sub coordonarea sa, gigantul din ecommerce a lansat anul trecut o nou─â viziune de brand pentru întreaga regiune în care este prezent (România, Ungaria, Bulgaria), prin care î╚Öi propune s─â pun─â la dispozi╚Ťia oamenilor instrumentele necesare pentru a facilita progresul la nivel individual, dar ╚Öi al societ─â╚Ťii, exprimat prin sloganul de brand „C─âutarea nu se opre╚Öte niciodat─â”.

Finalul lunii martie a acestui an a venit cu o nou─â provocare pentru Irina, devenind general manager al eMAG România. Din noul rol, Irina ╚Öi-a propus s─â se concentreze asupra aducerii de noi beneficii pentru clien╚Ťi, strategie care va conduce la cre╚Öterea adop╚Ťiei eMAG ca platform─â universal─â de shopping.

Nu suntem perfec╚Ťi, dar suntem într-un proces de înv─â╚Ťare”, ne-a spus, la un moment dat în cadrul interviului nostru, Irina.

Am aflat de la Irina Pencea cum vede dezvoltarea eMAG România pe viitor, cum mai po╚Ťi cre╚Öte ╚Öi inova ca lider de pia╚Ť─â în domeniul retailului online, cum se îmbin─â experien╚Ťa de antreprenor cu cea de manager, despre decizia de a introduce chatbots pentru serviciul de call-center, ╚Öi am discutat ╚Öi despre provoc─âri ╚Öi oportunit─â╚Ťi.

Urm─âri╚Ťi interviul video sau citi╚Ťi cele mai importante declara╚Ťii ale general managerului eMAG România mai jos.


Contextul actual, o provocare pentru to╚Ťi

Irina Pencea: Au fost 2 lucruri care au ap─ârut în mintea mea: contextul care nu e u╚Öor, ne provoac─â pe to╚Ťi. Am crezut c─â în timpul pandemiei a fost etapa cea mai grea, testul cel mai greu, dar am descoperit dup─â pandemie c─â lucrurile continu─â s─â se schimbe.

În acela╚Öi timp, ce am aflat în timpul de când sunt în eMAG, cred c─â am fost printre primele companii care în timpul pandemiei am început s─â investim în diverse zone de business, în servicii, logistic─â ╚Öi tehnologie ╚Öi în extinderea gamei foarte mult.

Ce-am descoperit în lunile de când sunt aici e c─â exist─â foarte mult poten╚Ťial.

Investi╚Ťiile acestea au produs o valoare intrinsec─â în business care mai departe trebuie tradus─â clientului.

Cumva, din aceste dou─â zone de analiz─â, mie mi-a ie╚Öit o oportunitate foarte mare. Sunt un om c─âruia îi plac transform─ârile ╚Öi provoc─ârile.

Aici simt c─â am la dispozi╚Ťie instrumente foarte bune pentru a reu╚Öi s─â produc ceea ce ne dorim foarte mult pentru acest an ╚Öi pentru anii care urmeaz─â, ╚Öi anume cre╚Öterea noastr─â într-un segment de pia╚Ť─â care cre╚Öte chiar ╚Öi dup─â pandemie ╚Öi care sunt sigur─â c─â va continua s─â creasc─â ╚Öi în anii urm─âtori.

Business-ul eMAG e mult mai complex fa╚Ť─â de unul al unei agen╚Ťii, dar are ╚Öi elemente comune. eMAG e o companie foarte mare, dar la suflet este o companie antreprenorial─â în care conteaz─â foarte mult s─â define╚Öti modelele.

Cerere și ofertă

Irina Pencea: Suntem un juc─âtor regional ╚Öi suntem cea mai mare platform─â de ecommerce din regiune. Suntem prezen╚Ťi în 3 ╚Ť─âri, România, Ungaria ╚Öi Bulgaria.

Ce aduc eu la mas─â? Background-ul acesta de marketing aduce o în╚Ťelegere bun─â a clientului, a nevoilor. ╚śi prin nevoi m─â refer atât cultural, social, psihologic, dar ╚Öi la nevoie concrete, imediate, aproape fizice. Ce fel de produse au oamenii nevoie s─â cumpere dar ╚Öi cum vor s─â le cumpere ╚Öi care sunt emo╚Ťiile cu care asociaz─â cump─âr─âturile.

Din perspectiva asta, îmi propun s─â continui drumul pe care colegii mei l-au setat ╚Öi pân─â acum pentru c─â nu putem vorbi despre o schimbare.

Ceea ce mi-am propus este s─â mergem mai departe ╚Öi s─â construim pe fundamentul pe care s-a construit pân─â acum.

eMAG este o companie de tehnologie în esen╚Ťa ei, ╚Öi ceea ce s-a creat pân─â acum s-a creat în aceast─â zon─â. Iar background-ul meu este complementar, vine din partea cealalt─â ╚Öi aduce perspectiva clientului ╚Öi o perspectiv─â din partea soft a lucrurilor.

Din îmbinarea acestor dou─â lucruri cred c─â va veni ╚Öi viitorul.

Pe scurt, cre╚Öterea a╚Öa cum o v─âd eu, cred c─â vine din a pune mai bine împreun─â ceea ce are de oferit compania ╚Öi ceea ce-╚Öi doresc clien╚Ťii.

În eMAG, pe lâng─â tehnologia care a creat foarte multe servicii ╚Öi care a creat o amprent─â geografic─â ╚Öi în România ╚Öi în ╚Ť─ârile din jur, sunt foarte multe categorii de produse disponibile pentru clien╚Ťi pe care le-am acumulat în timp.

Dac─â am fost mult timp un retailer electroIT, iar acolo este esen╚Ťa eMAG, treptat s-au ad─âugat toate categoriile de produse ╚Öi servicii ╚Öi foarte mult din ceea ce mi-am propus s─â fac mai departe este aceast─â administrare încruci╚Öat─â între categorii, acest cross-sell, prin care ne-am propus s─â penetr─âm mai mult din cump─âr─âturile pe care oamenii le au de f─âcut în fiecare s─âpt─âmân─â sau în fiecare lun─â.

Oamenii cump─âr─â, cump─âr─â tradi╚Ťional din offline. De-a lungul timpului noi am început s─â ajungem în mai multe zone de nevoi pe care le au oamenii.

Ceea ce mi-am propus s─â facem mai bine cu echipa în anii urm─âtori este s─â leg─âm aceste categorii ╚Öi nevoi între ele.

Viziunea pleac─â de la aceste puncte: o gam─â mai larg─â de produse, servicii care ajut─â la o adop╚Ťie rapid─â ╚Öi u╚Öoar─â a stilului modern de cump─âr─âturi, cum este ecommerce-ul, iar asta va duce mai departe la cre╚Öterea ponderii din nevoile pe care le au s─â ╚Öi le rezolve în eMAG.

Diversificarea e cheia

Irina Pencea: Ce arat─â acest an este o diversificare a cump─âr─âturilor pe care le fac oamenii. Din datele pe care le avem, vedem c─â ei cump─âr─â mai multe categorii de produse per client, c─â avem o pondere foarte mare a clien╚Ťilor recuren╚Ťi, adic─â a celor care vin s─â cumpere des de la eMAG. Noi ne uit─âm la ei pe un interval de 3 luni de zile ╚Öi-i împ─âr╚Ťim în clien╚Ťi care au cump─ârat în ultimele 3 luni ╚Öi care nu au cump─ârat.

Baza noastr─â de clien╚Ťi este una predominant de clien╚Ťi recuren╚Ťi. Marea majoritate revin de mai multe ori s─â cumpere în decursul unui trimestru pentru c─â au mai multe categorii din care pot face aceste cump─âr─âturi.

Am v─âzut aceast─â diversificare în ultimul an. Am v─âzut o cre╚Ötere a num─ârului de comenzi, ╚Öi o diversificare a co╚Öului ╚Öi o schimbare a co╚Öului de cump─âr─âturi fa╚Ť─â de momentul pandemiei, atunci când ei cump─ârau pentru cas─â, cump─ârau electro, de o valoare mare, într-adev─âr, dar treptat au migrat c─âtre produsele de ie╚Öit din cas─â, fashion, beauty, produse de îngijire personal─â, de o valoare mai mic─â, e drept, dar care-i v─âd pe oameni s─â cumpere mai des de la noi.

Previziuni pentru business

Irina Pencea: Pe eMAG România noi vedem o cre╚Ötere, dar nu putem spune cu precizie cât va fi, probabil în jurul a 10%. E o cre╚Ötere pe care noi o vedem deja sus╚Ťinut─â de la începutul anului ╚Öi se simte din punct de vedere num─âr de comenzi, din punct de vedere al clien╚Ťilor care sunt în cre╚Ötere.

E o perspectiv─â destul de optimist─â pe care o avem în fa╚Ť─â ╚Öi pe care noi vrem s─â o poten╚Ť─âm ╚Öi prin toate lucrurile diferen╚Ťiatoare pe care le avem în companie pentru clien╚Ťii no╚Ötri.

Provocarea de a fi în top

Irina Pencea: Suntem o echip─â de oameni care pot administra u╚Öor aceast─â dinamic─â. E un business care este destul de alert, iar dac─â nu-╚Ťi place asta este destul de greu s─â lucrezi în el.

E un business care te provoac─â s─â reevaluezi în permanen╚Ť─â dac─â e bine sau nu ceea ce faci. Î╚Ťi ╚Öi ofer─â instrumentele s─â evaluezi. Avem foarte multe date despre ceea ce facem. În fiecare zi eu m─â trezesc cu rapoartele care vin pe mail de vânz─âri, de trafic, toate datele care intr─â pe mail diminea╚Ťa devreme.

Ne provoc─âm unii pe ceilal╚Ťi s─â g─âsim perspective noi.

eMAG - nout─â╚Ťi pentru 2023

Irina Pencea: Pentru c─â am lansat de curând foarte multe servicii, avem în plan scalarea lor. De exemplu, Genius este un serviciu pe care l-am lansat dup─â începerea pandemiei ╚Öi care azi are aproape 500.000 de utilizatori. Ne propunem s─â continu─âm cre╚Öterea acestei baze.

Serviciul de plat─â flexibil─â, care acum se nume╚Öte My Wallet ╚Öi care este disponibil pentru undeva la 1,3 milioane de clien╚Ťi din baza noastr─â, este un alt serviciu care scaleaz─â foarte mult. Am ajuns acum ca 6% din vânz─ârile noastre s─â fie f─âcute cu ajutorul acestei metode de plat─â ╚Öi estim─âm c─â va cre╚Öte.

Este un serviciu foarte bun atunci când presiunea pe bugetul personal este atât de mare, pentru c─â le ofer─â oamenilor acces la bani f─âr─â s─â treac─â printr-un proces foarte complicat de a-i ob╚Ťine ╚Öi f─âr─â s─â afecteze solu╚Ťiile financiare pe care le au din alte surse.

Mai avem mult în plan s─â diversific─âm categoriile ╚Öi instrumentele de vânzare pe care le punem la dispozi╚Ťia clien╚Ťilor. De exemplu, cum po╚Ťi s─â cumperi mai multe tipuri de produse într-un co╚Ö, sau în momentul în care cumperi mai multe buc─â╚Ťi din acela╚Öi produs ╚Öi ai un pre╚Ť mai bun.


Proiectul „Antreprenori” este sus╚Ťinut de ING Bank, partener de cre╚Ötere pentru afacerile locale. Într-un context dinamic ╚Öi înc─â incert, ING ofer─â predictibilitate, prin instrumentele financiare potrivite, si sprijin─â dezvoltarea sustenabil─â a afacerilor din România, pentru a ajunge la nivelul urm─âtor.