Yellow este un serviciu de bike-and-scooter sharing și a reușit în scurt timp să atragă atenția, dar și banii investitorilor. În luna aprilie, Yellow ridica o investiție de 12,3 milioane de dolari în faza de seed, iar acum compania a anunțat o nouă rundă de investiții, seria A, de 63 de milioane de dolari, scrie TechCrunch.

Cofondatorii startup-ului nu sunt la primul succes în afaceri. Ei au mai dezvoltat 99, tot o afacere în zona de mobilitate. Este vorba despre o aplicație de ridesharing care a fost cumpărată de Didi Chuxing, principalul competitor al Uber din China și unul dintre cele mai valoroase startup din lume. La un an de la exit, cei doi cofondatori au dezvoltat Yellow.

Finanțarea este una record, fiind cea mai mare investiție de Seria A într-un startup în America Latină, mai ales din partea unor companii din Statele Unite, remarcă publicația. Runda a fost condusă de GGV Capital, firmă de investiții din Silicon Valley care a mai invest și și în alte companii de mobilitate, printre care Grab, Lime, Hellobike și Didi Chuxing.

Cu ajutorul investiției, startup-ul Yellow va putea să-și extindă operațiunile în afara orașului São Paulo din Brazilia, unde este prezent acum, și să meargă în Mexico City, Columbia, Chile, Argentina. În același timp, în strategia de dezvoltare intră și introducerea bicicletelor electrice.

„Credem că există o nouă economie emergentă în America Latină”, a declarat Hans Tung, managing partner la GGV. Iar acest lucru este confirmat și de o creștere a activității investitorilor din ultimul an - peste 600 de milioane de dolari au fost investiți în primele patru luni din 2018. La începutul lunii septembrie scriam că un alt startup din America Latină, Rappi, a primit finanțare de 200 de milioane de dolari și a atins statutul de unicorn, acesta fiind și unul dintre competitorii Uber Eats și Glovo în regiune.