Încheiem seria de articole de final de an în care prezentăm startup-urile care au primit investiție anul acesta. Fie de la fonduri de investiții, business angels sau competiții, companiile au luat bani pentru a crește. Vom continua zilele următoare cu startup-urile

Marketizator (acum Omniconvert)

Catalyst România a investit un milion de euro în startup-ul românesc de tehnologie Marketizator, specializat în servicii de optimizare a ratei de conversie (CRO – conversion rate optimization). Investiția a fost făcută prin inițiativa JEREMIE.

După investiție, pentru lansarea globală, Marketizator s-a transformat în Omniconvert.

Serviciile Omniconvert permit departamentelor de marketing să identifice și să valorifice factorii care determină creșterea ratei de conversie pe website. Platforma sa CRO facilitează înțelegerea vizitatorilor prin intermediul chestionarelor, colectarea de lead-uri prin interacțiune personalizată, precum și testarea de lay-out-uri de website fără a fi nevoie de suport IT.

Smart Bill

GECAD Group și Catalyst România, fondul local de private equity pentru creștere și venture capital finanțat prin inițiativa JEREMIE au investit peste un million de euro în compania românească Smart Bill, cel mai important furnizor local de servicii SaaS (software as a service) pentru facturare.

Lansat în 2007 de către Ioana Hasan, Radu Hasan și Mircea Căpățână, Smart Bill este cel mai utilizat program de facturare și gestiune contabilă din România. În prezent, serviciul este folosit de peste 33.000 de clienți ce emit un milion de facturi lunar, facturând prin intermediul acestuia peste două miliarde de euro anual.

Din anul 2014, sistemul Smart Bill este accesibil și în cloud, oferind acces permanent și independent de locație către mai mulți utilizatori simultan, aceștia având posibilitatea de a emite facturi, chitanțe, avize și proforme în mai puțin de 30 de secunde. De asemenea, platforma permite operarea sa de pe dispozitive mobile (telefoane performante și tablete), interconectarea cu alte aplicații, utilizatorii beneficiind de un grad de securitate sporită.

Smart Bill mai primise anterior, în 2013, până în 100.000 de euro investiție din partea lui Lucian Todea, business-angel și fondatorul ITNT, compania care a lansat soft32.com. De asemenea, Radu Georgescu era în board-ul de advisors al companiei înainte de investiție GECAD.

ReFlex

ReFlex a fost acceptat la programul de accelerare MVP Academy, iar pe scenă, la Demo Day, Camil Moldoveanu a anunțat și o primă investiție în companie. Austriecii de la amb Holding, specializați în domeniul construcțiilor și a agriculturii, au investit aproximativ 150.000 de euro în ReFlex. În România, amb Holding are investiții în construcții, construiesc un hotel în Otopeni, dar au băgat fonduri și în vinurile Liliac.

Prima variantă a ReFlex va avea un focus pentru genunchi, unde accidentările sunt destul de comune. Momentan, planurile companiei e să vândă soluția pentru 500 de euro pe set, care conține aplicația și doi senzori. De asemenea, pe lângă această plată va exista și un abonament lunar de 10 euro pe lună cu rapoarte mult mai detaliate pentru fizioterapeuți și clinici. Camil Moldoveanu se gândește și la o soluție de monetizare prin închirierea senzorilor punctual, către fizioterapeuți individuali, atunci când aceștia au nevoie. De altfel, una dintre metodele prin care ar putea fi util un produs ca ReFlex e pentru pacienții care nu sunt din același oraș cu o clinică. Dacă cineva vine la București să se opereze, va face recuperarea în orașul său. Cu asemenea senzori, recuperarea ar putea fi urmărită cu atenție de către fizioterapeuții de la clinica unde s-a făcut operația.

Smart Dreamers

Smart Dreamers, platformă de recrutare creată de trei tineri din Târgu Mureș, a obținut o investiție de 700.000 de euro din partea fondului Catalyst România.

Startup-ul a fost fondat în 2014 de Adrian Cernat, Marius Huza și Mihai Ceușan. E utilizat de peste 2.000 de companii din România și Ungaria și are 100.000 de candidați în baza de date.

SymphoPay

GECAD Group a investit peste jumătate de milion de euro în SymphoPay, startup care propune magazinelor o soluție unică de POS-uri inteligente ce poate revoluționa modul în care se desfășoară comerțul tradițional.

“În ecuația comerciant – cumpărător – bancă, POS-ul este singurul numitor comun și unicul punct de interacțiune al lor cu cei care fac cumpărături. SymphoPay își propune să schimbe rolul acestuia dintr-un simplu cititor de carduri într-un instrument inteligent de marketing.” spune Daniel Nicolescu, cofondator și Managing Partner SymphoPay.