Seria „Business în 5 Minute” este realizată în parteneriat cu ING Bank. Dacă în timpul anului v-am prezentat poveștile unor afaceri curajoase într-un format în care i-am provocat să răspundă la 10 întrebări esențiale despre afacerea lor, continuăm acum printr-o serie de materiale scrise cu afaceri care au avut puterea să se reinventeze.
LIO-METAL a fost înființată de Ion Luca, directorul general al companiei în 2009. A fost momentul când Ion Luca a vrut să vadă dacă poate să facă ceva pe cont propriu. Dar a deschis afacerea imediat după criza economică din 2008 și exista mereu pericolul de a nu încasa banii, iar afacerea să nu funcționeze, pentru că prețurile erau extrem de volatile.
“În plus, provocarea a fost să reușim să ne facem cunoscuți pe această piață și să-i convingem pe clienți că putem să le oferim produsele dorite, dar și cele mai bune servicii. La început, au fost luni întregi în care expediam sute de faxuri pe zi către potențialii clienți, deci un volum de muncă enorm”, povestește Ion Luca, directorul general al companiei.
LIO-METAL, de la distribuție la producție
Compania a început ca distribuitor și comercializa produse metalurgice. Dar afacerea a evoluat. Astăzi e printre liderii de piață și produce materiale metalurgice din oțel, ajungând la o cifră de afaceri de 11 milioane de euro în 2021, în creștere cu 92% față de 2020 și un profit net de 1,9 milioane de euro.
Unul dintre momentele esențiale pentru companie a fost 2013. Atunci Ion Luca a mărit echipa de vânzări, portofoliul de produse a fost diversificat.
În urma diversificării portofoliul de produse, compania produce în prezent armături PVC, profile metalice speciale formate la rece, țevi sudate, bride metalice pentru Rigips, tablă zincată sau tabla vopsită sau tablă laminată la rece/cald.
2018 a adus momentul cel mai important pentru LIO-METAL, când firma a trecut la producția de profile metalice, armături zincate și tablă, pentru a nu mai depinde doar de furnizori.
“Am început să achiziționăm utilaje proprii de producție și să colaborăm cu producătorii principali de materii prime din industria metalurgică. A fost o mare provocare, deoarece am fost nevoiți să învățăm într-un timp relativ scurt ce înseamnă producția și cum să depășim problemele pe care această activitate le generează“, a declarat Directorul General al companiei.
Producția a venit și cu digitalizare, iar LIO-METAL a investit într-un soft integrat de optimizare și eficientizare a activității, dar și în utilaje de producție moderne.
“Astăzi, deținem un portofoliu de clienți ce acoperă foarte multe sectoare de activitate: constructori, redistribuitori, depozitari, producători de mobilier, de ferestre, de produse de feronerie, de containere metalice“, mai spune Ion Luca.
Creștere prin parteneriat cu banca
Pentru a face acești pași de-a lungul anilor de existență ai companiei, Ion Luca s-a bazat pe un parteneriat solid cu ING Bank.
„Un sprijin important în dezvoltarea afacerii noastre l-am primit din partea partenerilor ce ne-au oferit capital de lucru, respectiv de la instituțiile de creditare. Parteneriatul început în 2019 cu ING Bank ne-a oferit posibilitatea certă și sigură în domeniul investițional, dar și comercial de extindere a capacitatilor de productie, creșterea portofoliului de produse comercializate și crearea de noi locuri de muncă.“, a precizat Ion Luca
Cu ajutorul fondurilor obținute, LIO-METAL a investit în creșterea creșterea capacității de producție prin achiziționarea de utilaje performante, precum abkanturi (utilaj specializat în îndoirea foilor de tablă, folosită în industria confecțiilor metalice), linii de profile zincate pentru armarea ferestrelor din PVC pentru sisteme de pereți tip rigips, prese și matrite de executat accesorii pentru pereți sistem rigips, linie de debitat tablă în foi, linie de produs fâșii (inele) înguste.
Pentru următoarea perioadă, sustenabilitatea e importantă pentru LIO-METAL, ținta fiind acel drum care în industrie se numește Green Steel, producția sustenabilă de materiale metalurgice.