Andrei Georgescu a fost angajat în cadrul grupului OMV Petrom, în funcția de analist de marketing și, ulterior, a ocupat funcția de key account în divizia de wholesales. În cea de a doua perioadă la Petrom a pus bazele, alături de Grațiela Lupu și Laurențiu Faur, la crearea White Image, o agenție de email marketing.
După ce a oferit unele sfaturi de marketing pentru IMM-uri și a făcut o analiză a pieței de email marketing din România și din regiune, Andrei Georgescu a vorbit despre modul în care va evolua această piață în următorii ani și care vor fi tendințele în materie de tehnologii, strategii, canale de comunicare sau obiceiuri ale consumatorilor.
Astfel, Georgescu a identificat 5 direcții majore care se vor face remarcate: AI-data, personalizări, contentul, GDPR și automatizările.
Inteligența artificială poate deveni o armă cu două tăișuri și trebuie pus în egală măsură accentul atât pe identitatea de brand, cât și pe autenticitate, altfel rezultatele neavând cum să evolueze.
„AI-ul probabil va ajunge să fie implicat în tot mai multe decizii legate de campaniile de email, de la content la planificarea lor. Identitatea de brand este însă mai importantă. Deși AI-ul este dorit de toată lumea într-o oarecare măsură, când AI-ul începe să fie utilizat de tot mai mulți, distincția între branduri începe să se aplaneze și lucrul acesta se vede în tot mai multe tactici folosite. Identitatea de brand trebuie să facă brandurile să aibă propria voce, să fie autentice”, afirmă Georgescu, dând ca exemplu ING și Banca Transilvania.
În același timp, Georgescu este de părere că „inteligența artificială poate deveni o armă cu două tăișuri și trebuie pus în egală măsură accentul atât pe identitatea de brand, cât și pe autenticitate, altfel rezultatele neavând cum să evolueze.” El continuă prin a declara că identitatea de brand vine la pachet cu strategiile de content, care trebuie să fie mult mai umanizată, chiar și când este folosită în automatizări.
Provocări pe piața de email marketing și impactul GDPR asupra agențiilor
„Din punct de vedere tehnologic, se vorbește că emailul ar deveni un fel de world wide web, deoarece atât Apple, cât și Google, lucrează să țină în email toată interacțiunea, astfel încât la un click din email să nu se mai deschidă o fereastră nouă a browserului, ci să poți să faci achiziția și navigarea în cadrul aplicației de mobile, în cadrul emailului.
Din perspectiva lui, emailul va deveni mult mai relevant în gestiunea customer journey pe măsură ce marketerii integrează mai multe comportamente și achiziții din offline și online, astfel încât marketerii vor reuși să gestioneze mai bine cel mai bun content. „Astfel de integrări vor deveni tot mai mainstream în viitorul apropiat, integrări care acum sunt în special apanajul marilor companii.”
Revenind la GDPR, Georgescu spune că deși noile reglementări dau mai mult control clienților, în cazul în care companiile pun în practică corect aceste reglementări și se face și mult enforcement din partea autorităților, acestea vor ajuta la creșterea încrederii în companii și în marketeri, precum și la construirea unor relații de încredere.