Startup Your Story este o serie de articole prin care spunem poveștile participanților la edițiile anterioare ale taberei Startup Your Life. Este atât un fel de a le mulțumi, cât și o modalitate de a-ți arăta ție, viitor participant, cine ți-ar putea fi colegii și cum te influențează tabăra. Înscrie-te acum la tabăra Startup Your Life.

Alex este student în anul II la The Entrepreneurship Academy, singura facultate de Business Administration cu specializare în antreprenoriat din România. Este vesel și energic și mereu în căutare de răspunsuri și de noi conexiuni. Business-ul început de el este la început, dar este unic pe piața din România. Alex vinde kit-uri pentru mulaje de mâini. Adică vinde amintiri pentru cei care vor ca o strângere de mână, o mângâiere dintre două palme, să dureze mai mult de câteva clipe, să țină o veșnicie.

Kitul de amintiri

”Ce este un kit pentru mulaj de mâini? Prin produsul nostru, oamenii au parte de o experiență specială in timp ce își realizează un mulaj personalizat - ca o amintire unică alături de cei dragi. Fie că este vorba despre iubit/iubită, sot/soție, copii, bebe, părinți ori bunici, momentele petrecute sunt aparte, iar rezultatul este unul cu totul spectaculos - un mulaj fin, plin de detalii, care simbolizează o legătură puternică între respectivele persoane”, explică Alex.

Un astfel de kit conține un praf special pentru realizarea matriței, praful pentru umplerea ei, o găletușă, mănuși, un instrument special din lemn și un manual de instrucțiuni detaliat. Cumpărătorii trebuie să ”vină” doar cu un mixer, cu apă și cu chef de distracție. Produsele sunt vândute pe memoshop.ro, magazin online deschis de Alex alături de asociatul său, Cosmin Scripcariu.

Povestea memoshop.ro începe ca multe alte povești antreprenoriale - cu un eșec. ”Modelul de business de la care am plecat era unul simplu: ne doream să deschidem un magazin online unde să vindem un singur produs. Așa că am căutat acel produs luni de zile, până am ajuns să vedem un clip video de tip DIY din străinătate, cu un produs similar cu al nostru. Ne-am zis că așa ceva nu avem în România și că s-ar preta de minune cu piața românească. Așa că le-am scris producătorilor din respectivul videoclip și ne-am oferit să le vindem produsele la noi în țară, dar, ce să vezi, ne-au refuzat”, povestește tânărul antreprenor.

Găsirea modelului de business corespunzător

Totuși, fiind convins că a găsit ideea de business potrivită, Alex nu a renunțat la ea. După refuzul producătorului, el și-a dat seama că ar putea să-și facă singur kit-ul pentru mulaje de mâini, chiar dacă asta a însemnat mai multă muncă. ”Am testat zeci de furnizori de prafuri, zeci de dimensiuni și cantități ori ambalaje și am făcut zeci mulaje pana am ajuns la un produs cu calitățile perfecte, demn sa îl putem pune pe piață. După ce am validat produsul și am văzut ca exista piața, l-am urcat pe site și am început vânzarea. Nu mica ne-a fost mirarea când după primele 30 de zile avusesem deja comenzi de peste 10.000 de lei. Acum, după 4 luni de la lansare suntem în momentul în care depășim numărul de 200 de clienți, 5000 de like-uri pe pagina de Facebook și 60 de review-uri de 5 stele. Încă este puțin pentru ce ne-am propus”, mai spune el.

Afacerea are și un scop nobil, susține Alex: ”Ne propunem să schimbăm modul în care lumea își realizează amintiri alături de cei dragi. Și ne iese - aducem împreună oameni care se iubesc și creăm o legătură mult mai specială între ei. Este enormă satisfacția noastră când clienții ne trimit poze în care sunt fericiți împreună, după realizarea mulajului. Ce ne motivează pe noi sunt clienții fericiți. Dacă vreodată clienții nu vor mai fi fericiți, înseamnă că nu facem business cum trebuie. E în ADN-ul nostru ca fondatori”.

Impactul taberei Startup Your Life

Pentru el, tabăra Startup Your Life a fost un moment important de învățare. ”Acolo am căutat să aflu lucruri noi de la participanți și traineri și am aplicat imediat cunoștințele obținute în business. Am dat de oameni pasionați de e-commerce și am avut discuții relevante și interesante pe diferite aspecte din business. Mi-au plăcut în special discuțiile legate de marketing, SEO și poveștile spuse de antreprenorii de succes prezenți în tabără” își amintește tânărul.

Iar povestea memoshop.ro continuă, cei doi fondatori având planuri serioase pentru perioada următoare. ”Cu memoshop.ro avem două mari obiective: 1. să ajungem în marile lanțuri de retail din țară (traditional și online) și acestea sa vândă pentru noi 2. să începem vânzarea la nivel internațional. Sky is the limit”, conchide el.