Cu această ocazie am decis să facem o listă pentru a aduce în atenția publicului 5 startup-uri din zona de marketing tech care încearcă să schimbe diferite piețe. Unele sunt mai dificile, altele sunt mai simple, unele au inovație profundă, altele încearcă să găsească o oportunitate de piață.

Marketingul se face pe bază de date, cu ajutorul informațiilor strânse online și offline. Iar startup-urile acestea încearcă să facă ordine în strategia brandurilor și agențiilor. Această listă nu este un clasament și niciuna exhaustivă, ci se bazează pe materiale publicate pe start-up.ro în 2022.

Flaminjoy

ProductLead, companie locală activă pe segmentul de marketing digital ce oferă soluții inteligente de automatizare, generare și agregare a conținutului digital al brandurilor, și-a schimbat anul acesta numele în Flaminjoy.

Printre obiectivele de business ale companiei pentru următoarea perioadă se regăsesc pe de-o parte planurile de expansiune în zone geografice sub-deservite în acest moment de către competiție precum Asia de Sud Est și țările din regiunea LATAM.

Printre inovațiile introduse de companie pe piața de marketing digital se numără Amplifame, o aplicație mobilă dedicată pentru creatorii de conținut, Social Display, soluția inovatoare ce combină conținutul generat de influenceri cu formatele de publishing ducând la până la 13x CTR față de formatele clasice de display, Creative Studio, un editor de conținut ce permite oricărui membru al unei echipe de marketing să dezvolte în câteva minute zeci de variații de creative pe care să le testeze.

Mocapp

Mocapp este un startup care ajută brandurile să lucreze cu influencerii.

Pentru dezvoltarea afacerii, MOCAPP a atras, în ultimii 2 ani, peste 600.000 de euro de la investitori privați, inclusiv de la Roca X și Netopia, în mai multe runde de finanțare.

În 2021, Mocapp a realizat o cifră de afaceri de aproape 200.000€, iar platforma a rulat campanii în valoare de 470.000€. Tot în 2021, numărul influencerilor prezenți în MOCAPP a depășit 1.000 de nume din 9 țări.

În 2022 Mocapp a lansat o nouă soluție tech adresată jucătorilor din eCommerce din piața internațională. Noua aplicație L!NK folosește un algoritm unic, care scanează în mod anonim bazele de clienți ale magazinelor online și le permite acestora să descopere care dintre clienții lor sunt populari în Social Media și pot fi implicați cel mai eficient în campanii de promovare, loializare, afiliere, vânzări.

Soleadify

Soleadify este un startup românesc care se folosește de machine learning pentru a crea baze de date despre companii din toate domeniile.

Soleadify a creat o bază de date actualizată săptămânal cu peste 70 de milioane de profiluri de companii. Datele lor acoperă fiecare detaliu legat de o afacere, de la identificare, locații și clasificare pe baza activității la oferta de produse, angajamente de sustenabilitate și multe altele.

Soleadify folosește web scraper-uri avansate și modele de machine learning pentru a înțelege întrega lumea a afacerilor cu o prezența digitală minimă și pentru a oferi datele rezultate prin API-uri dedicate echipelor de Data Science pentru a permite luarea deciziilor critice la scară largă.

Planable

Planable este platforma de colaborare pentru echipele de social media. Platforma simplifică procesul de planificare, primire de feedback și publicare a conținutului, astfel încât specialiștii în marketing să poată crea conținut calitativ într-un mod eficient.

În cadrul platformei, membrii echipei pot crea postări, le pot previzualiza ca și cum ar fi live, pot primi feedback și aprobare de la manageri sau superiori și le pot programa pentru a fi publicate pe Facebook, Twitter, Instagram, Linkedin, Google My Business sau YouTube.

Tokinomo

Startup-ul Tokinomo își propune să dezvolte produse tehnologice noi de retail marketing care să permită brandurilor să genereze campanii de promovare mai personalizate și creative, dar și să obțină date relevante pentru a-și defini audiența.

În prezent, Tokinomo creează și distribuie o soluție brevetată de “brand activation” care promovează produsele în magazin și ajută la creșterea vânzărilor cu 200% în medie, fără reduceri de preț. Cu ajutorul partenerilor locali, roboții Tokinomo sunt utilizați în campanii în peste 40 de țări, aproximativ 80% din venituri fiind realizate în afara României.