Acest titlu a apărut așa cam de nicăieri. A venit cu un trailer și o dată de lansare și cam aia a fost. Nu prea s-a făcut tam-tam pe seama lui. Eu am fost sceptic în privința lui deoarece nu prea m-a convins cu primul trailer, Marvel’s Avengers a fost un semi-eșec, însă speranța a venit din prisma faptului că jocul este unul single-player, fără multiplayer și că este dezvoltat de Eidos Montreal, studioul care a făcut jocuri precum Deus Ex: Human Revolution.

Temerile în legătură cu nivelul de calitate a jocului au dispărut după prima oră și m-am distrat de-a lungul celor 20 de ore de gameplay.

Ca și cum ai juca un film Guardians of the Galaxy

Înainte să apară filmul Guardians of the Galaxy eu nu auzisem de aceste personaje. Nu sunt fan Marvel, nu citesc benzi desenate, iar filmul a fost o surpriză plăcută și am devenit fan Guardians. Am apreciat umorul, personajele și soundtrackul, iar toate aceste elemente sunt prezente și în joc. Cei de la Eidos au primit mână liberă în crearea acestui joc și, drept urmare, personajele nu sunt o copie a celor din filme, însă esența este acolo și m-am simțit ca și cum m-aș fi jucat un film.

În centrul acțiunii se află echipa Guardians of the Galaxy (sau Gardeners of the Galaxy - după cum apare în acte în joc) proaspăt formată (membrii se cunosc de cam 12 luni), iar misiunea este aceea de a ucide o bestie dintr-o zonă carantinată pentru a o răscumpăra în schimbul unei sume de bani, dar și pentru glorie. În stilul clasic, lucrurile nu merg conform planului și fără să știe eliberează o entitate care avea să le facă mari probleme pe viitor, nu doar lor, ci întregii galaxii.

Jocul este unul liniar și spune o singură poveste principală, deci nu avem de-a face cu un titlu open world plin cu misiuni secundare neinteresante, ceea ce este refreshing să vezi într-un joc modern de acest fel. Mai departe, gardienii sunt prinși de Nova Corp (poliție spațială) în zona carantinată, primesc o amendă mare și au un timp foarte scurt să o plătească. Ce e de făcut? Păi să o păcălească pe Lady Hellbender să le dea bani pe o creatură (fie Groot sau Rocket, jucătorul decide). Nici aici planurile nu ies cum trebuie și tot așa. Nu o să dau mai multe detalii pentru că vreau să vă bucurați de această poveste, în cazul în care nu ați făcut-o deja.

La acest capitol vreau să mai spun că narațiunea este una cu multe momente amuzante și plină de acțiune, însă are și suficient de multă emoție și suflet, încât să nu devină o caricatură. Fiecare personaj are un moment care demonstrează jucătorului că este mai complex decât pare.

Jocul surprinde esența personajelor și avem parte de un Drax care iubește lupta și ia lucrurile figurate la propriu, Gamora este cea serioasă și pusă pe treabă, Rocket este cel care are tot timpul ceva de comentat, Groot vorbește pe limba lui, iar Star-Lord este un tip cu inima bună, amuzant, însă cam neîndemânatic.

Umorul din acest joc reiese din situațiile în care se regăsesc personajele, dar mai ales din dialogul spumos dintre aceștia. Protagoniștii se ceartă aproape constant: atât în lupte, cât și în afara lor. Iar de aici reiese de multe ori umorul. Dialogurile sunt foarte bine scris și în concordanță cu stilul personajelor. Această ciondăneală constantă poate părea un pic cam mult în anumite situații, însă pe mine nu m-a deranjat prea tare.

Cum se vorbește mult în acest joc, de multe ori ai ocazia să alegi răspunsurile pe care le dă Star-Lord (două variante), iar asta poate influența acțiunea pe termen scurt sau lung. Și deciziile pe care le iei au consecințe care se pot manifesta mai devreme sau mai târziu, însă jocul nu oferă mai multe finaluri.

Gameplay Marvel’s Guardians of the Galaxy

Titlul este unul de tip acțiune în care-l controlezi doar pe Star-Lord, iar celorlalți gardieni le poți da ordine în timpul luptelor. Fiecare gardian are patru abilități, pe care le capătă de-a lungul jocului, iar ideea este aceea de a lucra în echipă și de a-și combina abilitățile pentru rezultate explozive. Cu cât lucrezi mai bine în echipă cu atât iei mai multe puncte după fiecare luptă și astfel poți să deblochezi abilitățile. Îl pui pe Groot să-i țină legați apoi arunci o grenadă cu Rocket și o trimiți pe Gamora să-i taie cu sabia. Sau planezi deasupra lor trăgând cu pistoalele cu Star-Lord, în timp ce Drax îi aruncă dintr-un loc în altul. În timpul luptelor te poți întrerupe și poți ține un discurs scurt de încurajare, iar dacă-ți iese bine toți membrii echipei își pot folosi abilitățile fără cooldown. Dacă nu iese bine, atunci doar Star-Lord este entuziasmat și doar el nu are cooldown pe abilități.

Inamicii sunt și ei de diferite tipuri, iar unii dintre ei au un fel de scuturi care trebuie doborâte cu abilități care fac „stagger”, apoi atacurile fac mai mult damage. Este un sistem destul de simplu, încât să fie distractiv, dar nu și plictisitor. Abilitățile le deblochezi treptat și astfel primești ceva în plus ce poți încerca.

Cum spuneam, jocul este liniar și la fel și nivelurile. Fiecare misiune are loc pe altă planetă și acolo ai o zonă limitată de explorat, unde poți găsi diferite elemente care-l pot ajuta pe Rocket să îmbunătățească echipamentul și diferite costume pentru cei patru gardieni.

Atunci când nu te lupți există și mici secțiuni de puzzle-uri, dar acestea sunt simpliste și se rezolvă repede și mai există și o mică porțiune de luptă în spațiu cu nava Milano, însă și acestea sunt rare și destul de ușoare. Pentru explorare te poți folosi de gardieni pentru a te ajuta să treci mai departe: să o pui pe Gamora să te arunce undeva mai sus, pe Drax să spargă un perete, pe Groot să facă un pod sau pe Rocket să deschidă o ușă hackuind un calculator.

Jocul te duce printr-o mulțime de locuri, nave și planete și există o diversitate destul de mare și în ceea ce privește inamicii pe care-i vei întâlni.

Look & Feel

Am jucat Marvel’s Guardians of the Galaxy pe Playstation 5 și PC. Pe consola Sony jocul rulează fie în mod quality la 30 de fps și cu un nivel ridicat al graficii, dar și modul performance unde jocul ajustează calitatea graficii și a rezoluției pentru a atinge o bornă de 60 de fps. Diferența dintre moduri este vizibilă. În modul quality se vede că vorbim de o rezoluție 4K sau una apropiată și i claritate mai mare. În schimb, modul performance este mult mai fluid și potrivit pentru luptele haotice, însă în anumite scene se observă faptul că este o rezoluție scăzută și vine cu un nivel de detalii mai mic. Eu am făcut un mix între cele două moduri cu performance în lupte și quality în rest.

Unde nu am făcut un compromis a fost pe PC deoarece am rulat jocul pe un sistem format dintr-un procesor Ryzen 5 5600x, o placă video RTX 2080 Ti, 16 GB RAM. Guardians of the Galaxy a rulat bine la o rezoluție 3440 x 1440 cu setări Ultra și ray tracing activat. Am avut o medie de 40 de fps, cu scăderi pe la 30 fps. Pe de altă parte, am activat DLSS pe modul Quality și am avut constant 60 de fps.

În opinia mea, jocul arată mai bine pe PC decât pe PS5 cu TV 4K de 139 cm. Este mai colorat, mai contrastant și are și fluiditate datorită celor 60 de fps. În ceea ce privește jocul, Guardians of the Galaxy este destul de arătos, dar fără să impresioneze în mod special. Animațiile sunt de calitate, personajele bine conturate, iar lumile prezentate sunt diverse și interesante. Totuși, am observat buguri vizuale, animații ciudate în luptă, mai ales când erau executate acele „finishers”.

Concluzie

O problemă pe care aș putea să o văd la acest titlu este că nu prezintă o atractivitate prea mare pentru a-l juca a doua oară sau în modul new game+. Povestea va fi aceeași, iar diferențele în ceea ce privește deciziile lui Star-Lord sunt minore și nu justifică neapărat o a doua sesiune de joc.

Recomand acest titlu celor care vor o experiență singleplayer de calitate, celor care au apreciat filmele Guardians of the Galaxy, dar și tuturor celor care vor să se relaxeze cu un joc după o zi grea de muncă. Poate că nu este titlul cu cea mai bună poveste sau cu cel mai interesant gameplay, însă pentru mine Marvel’s Guardians of the Galaxy cred că a fost jocul cu care m-am distrat cel mai tare în acest an. Îl găsiți pe toate consolele (PlayStation, Xbox, PC, dar și în cloud pe Nvidia GeForce Now) și zic că-și merită banii.