Disponibilă gratuit pe site-ul centrului comercial, aceasta este o colecție impresionantă de imagini de arhivă și articole care scot la iveală întâmplări și personaje emblematice care au transformat inima comercială a Capitalei în locul pe care îl știm cu toții astăzi.

Cartea „Oborul, ieri și azi” este o călătorie istorică și surprinde evoluția zonei Obor, de la cel mai mare târg din Europa la loc care a găzduit o spânzurătoare, Târgul Moșilor, un bâlci enorm care ar putea concura cu succes cu festivalurile moderne, iar în prezent, Veranda Mall, cel mai nou mall din București.

Încă de la înființare în 2016, centrul comercial s-a poziționat ca un mall de proximitate, dedicat comunității din care face parte, astfel că și-a propus să ajute la păstrarea și promovarea valorilor zonei. Identitatea sa este puternic legată de tradițiile românești, reinterpretate pentru a se alinia cu vremurile moderne. Astfel, numele ales, Veranda, înfățișează un spațiu familiar, mai puțin întâlnit într-un oraș, dar prezent în amintirile celor care și-au petrecut copilăria la sat. Iar logo-ul reprezintă un covor tradițional, simplificat și stilizat pentru a crea o legătură între trecut și viitor.

“Ne dorim să devină un centru cultural și un loc de întâlnire pentru locuitorii din zona Obor, una cu istorie în ceea ce privește comerțul. Zona Ziduri Moși a fost cunoscută drept una comercială încă din secolul al 17-lea - un spațiu dedicat unui târg anual în care veneau oameni din toată țara. Zona avea inclusiv o conotație religioasă pentru ca mai târziu să se numească Obor. (…) Vrem să revenim la noțiunea de loc de întâlnire, dar aducem ceva modern, complementar la ce exista.” declară Andrei Pogonaru, proprietar Veranda Mall.

Cu toate că a trecut prin nenumărate schimbări, cartierul Obor și-a păstrat spiritul viu, indiferent de epocă, spirit pe care Veranda Mall dorește să îl promoveze prin activitățile sale. În cei cinci ani de existență, centrul comercial a desfășurat nenumărate inițiative sub umbrela unui proiect amplu intitulat sugestiv Lifestyle de Obor.

Printre cele mai cunoscute se numără filtrul virtual care a atras peste 10 milioane de vizualizări pe Instagram (depășind granițele țării și devenind viral în Rusia, Ucraina și Germania). Acesta consta într-un grătar cu mici care celebrează, desigur, faimoșii mititei de la Obor.

Mai apoi, și-a creat propria linie de haine care omagiază zona Obor. Imprimeurile pieselor vestimentare ilustrează elemente reale stilizate cu ajutorul printurilor 3D, ce pot fi regăsite în plan fizic în Piața Obor și Veranda Mall. Prin acest mix de nou și vechi, reprezentanții mallului au vrut să amintească de istoria bogată a zonei, bazată pe un mix de stiluri și culturi.

Cartea „Oborul, ieri și azi” este cea mai nouă inițiativă de acest fel, dar cu siguranță nu ultima.

În perioada următoare, centrul comercial organizează și o expoziție cu fotografii și citate extrase din carte. Astfel, vizitatorii vor avea ocazia să se întoarcă în timp și să descopere Oborul de altădată și farmecul său aparte.