Ideea aplicației a venit în urma unor experiențe personale ale lui Ionuț Țurlea, fondator și CEO, și a necesitat o investiție inițială în valoare de 22.000 de euro.
”După câteva luni de cercetat piața, competiția și mici validări, în 2020 am lansat o versiune beta (făceam parte din Guerrilla Camp) cu o săptămână înainte de lockdown. A fost un moment cum nu se poate mai nepotrivit: începea nebunia cu pandemia și lockdown-ul, iar noi ieșeam cu o aplicație care facilita interacțiunile în viața reală și încurajam mamele să se întâlnească. Chiar și așa, am primit un feedback bun și am reușit să ajungem la 1.600 mame. Au urmat 6 luni de regândit aplicația din punct de vedere design și funcționalitate, iar apoi alte 10 luni de dezvoltare.” spune Ionuț Țurlea despre prima etapă de dezvoltare.
Începutul a fost făcut cu o investiție personală de 22.000 euro, iar ulterior, Ionuț a reușit să atragă un sindicat de business angels care au avut încredere în potențialul produsului și care au venit cu finanțare de 85.000 euro înainte ca aplicația să fie creată.
”În momentul de față, suntem în discuții cu trei fonduri de investiții din Europa pentru următoarea rundă de finanțare pre-seed. Ne propunem să atragem 500k, bani care vor fi folosiți pentru extinderea în alte țări, product-development, team development.” spune Ionuț Țurlea.
Aplicația este gratuită, nu conține reclame, poate fi descărcată de aici https://www.momsi.app/ și este disponibilă în România, Polonia, Ucraina, Ungaria, Slovacia și Republica Moldova.
„Războiul din Ucraina și faptul că 80-90% dintre refugiați sunt mame cu copii au fost argumente pentru noi să lansăm aplicația în toate aceste țări care au graniță cu Ucraina, astfel încât mamelor refugiate să le fie mai ușor să se găsească reciproc în țările în care au ajuns și să primească ajutorul de care au nevoie. Pe termen mediu și lung ne propunem să avem aplicația disponibilă în UE, nu doar regional, dar și în US. Scopul este ca până la finalul anului să ajungem la minim 100k mame.” spune Ionuț Țurlea.