UPDATE: În urma informațiilor publicate pe start-up.ro, am primit o declarație oficială din partea Netflix, cu privire la faptul că au primit acces la mesajele private ale utilizatorilor Facebook. „De-a lungul timpului, am testat mai multe metode prin care să aducem Netflix în Social Media. Un exemplu este o opțiune lansată în 2014, care le permitea membrilor să le recomande prietenilor seriale TV și filme via Messenger sau Netflix. Acestă opțiune nu a fost foarte populară, așa că am renunțat la ea în 2015. În niciun moment nu am accesat mesajele private de pe Facebook ale oamenilor și nici nu am cerut să avem acces la această opțiune.”, se arată în declarație.
În același timp, și Facebook a venit cu mai multe clarificări într-o postare publicată pe blogul companiei, despre partenerii săi, unde recunoaște că a permis altor companii, printre care Netflix și Spotify, să acceseze mesaje private ale utilizatorilor, dar „oamenii trebuiau să se conecteze în mod explicit la Facebook pentru a folosi funcția de mesagerie a partenerului”.
-------
După ce acum câteva zile oficialii Facebook au recunoscut că aproape 7 milioane de fotografii pe care utilizatorii nu le-au distribuit au ajuns să fie vizibile prin aplicații, jurnaliștii de la New York Times au intrat în posesia a „sute de pagini de documente” care confirmă faptul că Facebook ar fi dat companiilor de tehnologie mai mult acces la datele confidențiale ale utilizatorilor decât s-a declarat anterior, scriu cei de la Axios.
Astfel, potrivit publicației, aproape oricine din lista de prieteni ai utilizatorilor Facebook puteau fi accesați în căutările Microsoft Bing fără permisiune. Netflix și Spotify au primit acces la mesaje utilizatorilor Facebook, iar Amazon a avut datele de contact și numele utilizatorilor prin intermediul prietenilor lor de pe Facebook.
Informația vine la scurt timp după ce Facebook a dezvăluit că a fost ținta unui atac al hackerilor, iar 50 de milioane de conturi ale utilizatorilor au fost sparte, iar practicile sale de confidențialitate sunt investigate de Comisia Federală pentru Comerț din Statele Unite.
În urma scandalului Cambridge Analytica/Facebook, compania a adoptat o strategie de apărare a imaginii susținând că nu vinde datele utilizatorilor, dar, chiar dacă nu face asta, Facebook este neglijentă cu felul în care protejează și împărtășește datele cu partenerii săi.