Update-ul făcut de Google este încă în derulare și va mai dura câteva săptămâni pentru a putea fi implementat la nivel global, așa că vor mai apărea fluctuații în perioada imediat următoare.
Ovidiu Joița, fondatorul și CEO-ul agenției de SEO și marketing online iAgency, explică impactul acestor schimbări și cum pot site-urile să ocupe poziții cât mai bune în topul căutărilor pe Google, în urma acestui update.
„Din statisticile analizate de noi din ultimele zile, pe proiectele noastre, am observat că s-au produs schimbări în ceea ce privește vizibilitatea site-urilor. Aceste schimbări au venit ca urmare a reajustării ponderii indicatorilor, după care este stabilită «nota finală» a unui site. Indicatorii analizați rămân aceiași, însă de acum încolo Google acordă mai multă importanță altor aspecte decât a făcut-o până în prezent.
Potrivit lui Joița, acesta este, poate, cel mai important update Google de la cel prin care a trecut site-urile la indexarea diferită pe Mobile vs Desktop, Primary Indexed Mobile. CEO-ul iAgency a punctat cele mai importante elemente de care site-urile trebuie să țină cont de acum încolo, pentru a se menține cât mai sus în căutările de pe Google.
Valoarea brandului, mai importantă decât elementele tehnice SEO
Din analiza datelor studiate de echipa de la iAgency, s-a observat că noul algoritm de la Google oferă o importanță mult mai mare valorii brandului. În acest caz, valoarea brandului este calculată din numărul de căutări pe brand și cuvinte cheie + brand. Site-urile care au avut parte de astfel de căutări au înregistrat creșteri spectaculoase, chiar dacă nu beneficiază de optimizare on-page perfectă sau de un număr important de backlink-uri.
„Deși importanța brandului era destul de mare și înainte de acest update, acum a devenit și mai mare. Anul trecut discutam mult despre forța brandurilor în Google. Estimam că în aproximativ 2-3 ani vom vedea în prima pagina de Google doar brandurile populare, pe care le cunoaștem din viața reală, de la TV, din mall-uri. Acum, consider că acest termen va fi și mai scurt în contextul noilor modificări în algoritmul de ranking de la Google”, explică Ovidiu Joița.
Pentru următorii ani, el vede o «bătălie» între agențiile de SEO la nivel de strategii de comunicare și content marketing în general. Elementele tehnice de SEO primesc o pondere mult mai redusă decât valoarea brandului.
Site-urile care au conținut nou și de calitate primesc prioritate în Google
O altă schimbare majoră este legată de conținut. Nu ai conținut nou și de calitate, pierzi puncte de la Google, iar iAgency poate oferi un exemplu concret.
„Am experimentat scăderi chiar la site-ul iAgency.ro. Din prima poziție pentru cuvinte cheie precum «agenție SEO», «optimizare SEO», a fost coborât în zona pozițiilor 4-7. Cum regulile s-au schimbat, iar site-ul nostru are pagini cu conținut destul de vechi, am fost depunctați. Acest update ne va mobiliza să facem tot ce este necesar pentru a ne relua poziția fruntașă din piața noastră. De partea cealaltă, avem exemplul site-urilor pentru care am actualizat recent conținutul din paginile importante și care au înregistrat creșteri spectaculoase”, a mai spus CEO-ul iAgency.
Viteza de încărcare, și mai importantă în algoritmul de ranking
La fel ca în cazul valorii brandului, viteza de încărcare a unui site era importantă și înainte de update, dar acum cântărește și mai mult.
Conform analizei realizate de echipa de specialiști de la iAgency, paginile web care au o viteză de încărcare mai scăzută decât competiția au înregistrat scăderi. Google acordă o mai mare importanță site-urilor care se încarcă mai rapid, ceea ce înseamnă că se pune mai multe accent pe experiența utilizatorilor.
Site-urile cu vechime au primit un spor de vizibilitate
Am putea face corelația cu viața reală, în care seniorii își primesc răsplata muncii depuse în tinerețe. Site-urile cu vechime, chiar dacă nu au o optimizare SEO foarte bună, au câștigat poziții importante, doar pe baza faptului că sunt active de foarte mult timp.
„Am scanat site-uri mai vechi, de care nu ne mai ocupăm de mult timp și căzuseră din top 50, site-uri pentru care efectiv nu s-a mai făcut nicio acțiune SEO de mult timp. Spre surprinderea noastră, în urma acestui update, acele site-uri au urcat în top 15. Acest fapt ne demonstrează că deși Google scăzuse foarte mult importanța vechimii domeniului, a venit cu o rectificare pentru acest indicator”, a mai spus Ovidiu Joița.