NVIDIA RTX este un produs care are în spate un deceniu de lucru la algoritmii de grafică pe computer și la arhitecturile plăcilor grafice. Sistemul constă în tehnologia de ray-tracing care rulează pe o arhitectură NVIDIA Volta. Concepută pentru a avea suport ray tracing prin intermediul a numeroase interfețe, NVIDIA a colaborat cu Microsoft pentru a introduce support RTX complet pentru aplicațiile care folosesc noul API Microsoft DirectX Raytracing (DXR).

Considerată de mult timp cea mai bună soluție pentru luminozitate, reflexii și umbre cât mai aproape de realitate, tehnologia ray tracing oferă un grad de realism mult peste tot ceea ce pot oferi tehnicile tradiționale de randare. Ray tracing-ul în timp real înlocuiește majoritatea tehnicilor folosite astăzi în randările tradiționale și oferă calcule optice realiste care duc la imitarea fidelă a modului în care lumina se comportă, ceea ce înseamnă imagini mai fidele realității.

”Plăcile grafice devin acum din ce în ce mai puternice, capabile să livreze ray tracing în timp real pentru jocuri, ceea ce va deschide calea unei noi ere de experiențe vizuale”, spune Tony Tamasi, senior vice-president al diviziei de conținut și tehnologie la NVIDIA.

Ray tracing-ul este folosit de ani de zile pentru a pre-randa lumile similare cu realitatea pe care filmele le înfățișează. Totuși, până acum, această tehnologie a consumat prea multe resurse pentru a fi utilizată în cadrul jocurilor interactive care se desfășoară în timp real și care necesită o rată mare de cadre pe secundă și latență scăzută. NVIDIA RTX, însă, depășește aceste limitări.

Totodată, oficialii NVIDIA au anunțat faptul că, pentru a le permite dezvoltatorilor de jocuri să profite de aceste noi capabilități, NVIDIA GameWorks SDK va adăuga un modul de ray tracing care va curăța imaginea de zgomot. Această suită de unelte și resurse pentru dezvoltatori va îmbunătăți semnificativ realismul jocurilor și va scurta ciclurile de dezvoltare de produs pentru titlurile care folosesc noul API Microsoft DXR și NVIDIA RTX.