Memorandumul de Înțelegere (Memorandum of Understanding, MoU) presupune schimbul de informații și expertiză în ceea ce privește amenințările cibernetice și atacurile majore, în special în domeniile de specialitate ale Orange, cum sunt spam-urile, atacuri DDoS (Distributed Denial of Service: o încercare de a face un serviciu online indisponibil suprasolicându-l cu trafic din mai multe surse), fraude și atacuri cibernetice asupra serviciilor mobile sau bancare, scrie Europe Business Chief.
Prin această colaborare, cele două organizații își propun să asigure un cadru mai sigur pentru persoane fizice, companii și guverne. Publicația menționează studii recente potrivit cărora breșele informatice înregistrate de companii s-au dublat în perioada 2012 - 2017, ajungând de la 68 la 130 pentru fiecare companie.
„Ca operator de telecomunicații cu operațiuni în șapte țări europene, Orange este conștientă de necesitatea unei coordonări internaționale în materie de fraudă și criminalitate cibernetică”, a declarat Jean-Luc Moliner, șeful Serviciului de securitate al Grupului. „Datorită colaborării noastre cu autoritățile competente din fiecare țară și experienței pe care ne-a oferit-o, vom putea valorifica acest acord cu Europol pentru a oferi clienților noștri și tuturor utilizatorilor web un internet mai sigur. Cu aproape o mie de experți în divizia sa de cybersecurity, Orange este un jucător cheie în Europa”, a mai adăugat acesta.
În același timp, Steven Wilson, șeful Centrului european pentru combaterea criminalității informatice al Europol spune că, pe măsură ce infractorii amenință din ce în ce mai mult viața digitală a cetățenilor și a companiilor, este esențial ca forțele de aplicare a legii să colaboreze îndeaproape cu actorii din industria globală pentru a crea un mediu sigur pe internet.