UPDATE 18:20

La finalul ședinței de Guvern, oficialii instituției au oferit o serie de declarații în ceea ce privește adoptarea OUG Uber:

Săptămâna trecută a intrat în primă lectură acest proiect de lege. Era nevoie să reglementăm acest gen de platforme. Astăzi s-a obținut și utimul aviz, avizul CES-ului.

Acest domeniu nu era reglementat în România de mai bine de 5 ani de zile. Guvernul a reușit să-l reglementeze în mai puțin de 2 luni de zile. Concurența este liberă, românii vor alege exact cu cine vor să meargă.

Puteți vedea textul integral al OUG-ului accesând acest link.

E vorba de un preț alternativ, dar cred că piața va selecta.

20.000 de taximetriști din România folosesc deja acest gen de platforme.

Clientul este cel care va decide. Nu există niciun fel de discriminări față de nicio parte implicată, aplicații de transport alternativ sau companii de taxi.

De mâine, toate aceste aplicații vor funcționa în legalitate.

Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.

UPDATE: Clever Taxi a trimis un mesaj utilizatorilor în care informează că „Ministerul Transporturilor s-a ținut de promisiune și a reglementat serviciul de ridesharing. Din acest moment, șoferii nu mai pot primi amenzi. În următoarele 30 de zile, ARR o să stabilească criteriile necesare pe care trebuie să le îndeplinească șoferii ce prestează acest tip de serviciu.”

Tot astăzi adoptăm proiectul de act normativ privind reglementarea serviciilor alternative de transport de persoane prin intermediul unor aplicații digitale, un proiect pe care l-am discutat săptămâna trecută în primă lectură. Vom stabili o formulă care să asigure transportul pasagerilor în condiții de siguranță și care să încurajeze concurența, astfel încât cetățenii să poată opta pentru servicii de cât mai bună calitate”, a spus premierul României.

Dăncilă nu a dat alte detalii despre prevederile cuprinse în textul OUG care reglementează serviciile de ridesharing și ride-hailing, afirmând că proiectul va fi detaliat la finalul ședinței de către ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.

Puteți vedea textul integral al OUG-ului accesând acest link.

Președintele Comisiei de transporturi, Lucian Bode, a solicitat, marți, Guvernului să nu dea ordonanța de urgență în acest domeniu, având în vedere că raportul proiectului care reglementează activitatea de ridesharing a fost adoptat de comisiile de transporturi, industrii, IT, juridică și buget ale Camerei Deputaților. Raportul a fost adoptat cu 56 de voturi pentru, scriu jurnaliștii Agerpres citați de Ziare.com.

După cum scriam recent, cea mai nouă variantă a fost discutată, în primă lectură, în ședința de guvern din data de 20 iunie, după cum declara Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.

Între timp, Bolt (Taxify) a lansat și la nivel local Bolt for Business, un serviciu care îi ajută pe manageri să gestioneze cursele în interes de serviciu.

OUG Uber - textul pe care se discută în ședința de Guvern

Varianta ordonanței prin care se reglementează serviciile de ride-hailing și rideshaing de la noi a fost publicată pe site-ul Consiliului Economic și Social pe data de 18 iunie, fiind accesibil în secțiunea ”Proiecte transmise spre avizare”. Puteți vedea textul integral al OUG-ului accesând acest link.

Această variantă a legii cuprinde modificările propuse de către Asociația Coaliția pentru Economie Digitală, organizație independentă care reprezintă principalele companii de ridesharing și ride-hailing din Romania, Uber, Bolt și Clever.

Potrivit oficialilor acestei asociații, segmentul de ridesharing aduce, anual, beneficii, directe și indirecte, de peste 1 miliard de lei și oferă un loc de muncă pentru peste 20.000 de șoferi parteneri.