Despre cei de la Parking Spotter am mai scris pe start-up.ro. Soluția dezvoltată de echipa de dezvoltatori români cu vastă experiență și competență în analiză video și cloud computing a câștigat, în luna februrie a acestui an, competiţia internaţională de programare Milestone Community Kickstarter 2017, fiind recompensată cu un premiu în suma de 10.000 de dolari în cash, plus valoarea de 40.000 de dolari în servicii de marketing și software development.

Soluția a fost prezentată, de curând, în cadrul Milestone Community Days: Milestone Integration Platform Symposium (MIPS) EMEA 2017. Evenimentul a reunit companii din regiunea EMEA și a avut loc în perioada 8-10 mai, în Dubai. Agenda evenimentului s-a concentrat pe ideea de Comunitate și modul în care companiile din domeniul video management se pot folosi de platformă open source Milestone pentru a dezvolta oportunități pentru a atinge noi verticale de business.

În acest context, aplicația dezvoltată de Ovidiu Ciurte, cu suportul companiei Helinick, a fost una dintre cele mai apreciate inițiative prezentate în cadrul Milestone Community Days. În prima zi a evenimentului, ambasadorul Danemarcei în Emiratele Arabe Unite și Qatar, doamna H.E. Merete Juhl, a apreciat inovația românilor de la Parking Spotter, adresând și câteva cuvinte de apreciere în limbă română, datorită experienței sale diplomatice anterioare în România.

Cum funcționează Parking Spotter

Parking Spotter este o platformă software inovatoare ce analizează datele provenite de la camerele de supraveghere video amplasate în parcări pentru a transmite informaţii atât şoferilor, cât şi managerilor unor astfel de locaţii.

Astfel, atunci când un şofer intră într-o parcare în care este instalată o asemenea soluţie, va primi prin intermediul unei aplicaţii mobile informaţii legate de locurile de parcare libere aflate în proximitatea utilizatorului, în acel complex.

Aplicaţia va putea fi folosită şi pentru a realiza plata, pentru a comunica live cu managerul parcării sau pentru a găsi maşina personală, la întoarcere. Se elimină astfel cazurile în care trebuie să ne petrecem mult prea multe minute pentru a ne găsi maşina parcată.

Aplicaţia este, de asemenea, utilă şi managerilor de parcări. Soluţia software permite descărcarea de rapoarte complexe, care cuprind numărul de maşini prezente în parcare, numărul de locuri goale sau cele mai aglomerate sectoare. În plus, se poate realiza o geolocalizare a diferitelor incidente (parcare pe loc interzis, furturi, accidente etc.) din parcare, astfel încât personalul de securitate să poată ajunge rapid la locaţiile respective.

”Faptul că am avut această oportunitate de a ne prezenta în cadrul MIPS desfășurat în Dubai este pentru noi o reală deschidere către piața internațională prin asocierea cu un brand de top în securitatea video – compania Milestone. Alăturându-ne comunității dezvoltatorilor pe platforma open source de la Milestone am făcut un pas către lume, către posibilitatea de a prezenta și vinde soluția noastră în cât mai multe țări. Deja, în cadrul evenimentului, ne-am întânit și am stabilit câteva planuri de dezvoltare alături de partenerii Milestone. Suntem conștienți de beneficiile pe care ni le oferă comunitatea și vom continua să dezvoltăm și să activăm noi parteneriate”, a declarat Ovidiu Ciurte, reprezentant Parking Spotter la MIPS.

Milestone Systems este liderul global al industriei de platforme software deschise pentru management video. Compania a fost fondată în anul 1998 și operează acum ca o companie independentă, fiind parte a grupului Canon.

Evenimentul Milestone Community Days - MIPS EMEA 2017 - a reunit sute de participanți și zeci de companii expozante din regiunea EMEA interesate de dezvoltarea în domeniul video managementului și a securității. Astfel, pe lângă o serie de prezentări tehnice și studii de caz, o parte importantă a evenimentului a fost stabilirea de noi și valoroase relații de business, în timpul cărora partenerii Milestone au putut să se cunoască, să discute despre interese comune, despre proiecte viitoare şi implementări de succes, comunicarea fiind una dintre componentele cheie ale strategiei companiei.